Magyar posta és vámkezelés 2017 – avagy ott húznak le ahol csak lehet???

Facebookpinterest

Rendeltem egy drónt Kínából!

Nem kellett volna!

Augusztus 28.-án rendeltem be, még aznap megküldte a csomag felvételi igényt a feladó a szállító cégnek, én pedig megkaptam a csomag követési linket. Augusztus 30.-án vette fel a DHL futár, 31.-én már a központjukban volt, szeptember 1.-én már össze volt készítve a reptéri feladásra, 2.-án megérkezett Ferihegyre. Na idáig még nem is lett volna probléma. Nézzük csak még egyszer, számosítva.

Rendeltem egy tételt, még aznap futárt hívott az ember, azok 2 nap múlva felvették a csomagot, és 2 munka,- 3 naptári nap alatt eljuttatták a világ másik felére.

Na itt lépett a képbe a magyar munka morál, a precizitás, a posta és a vámkezelés.

(borítókép forrás: pothos.us)

Maga a megrendelt tétel, ami a DJI Mavic Pro koppintása, GPS nélkül, és azért lényegesen gyengébb kamerával, de nekem éppen elég lesz ez is, főleg a tulajdonságaihoz igazított ára miatt

Szeptember 20.-án, azaz 18 naptári nappal, 13 munkanappal később jött egy levél a postától, hogy na most aztán biztosan nyerészkedni akarok itt, és azonnal valljak színt, miféle őrült értéket kívánok én itt stikában becsempészni az országba. Csak hogy jól értsük: a világ másik feléről, a megrendelési gomb lenyomásától számolva 4 nap alatt az országban, az elosztó központban van a megrendelt tétel, de onnan 18 nap kell, hogy egy nyamvadt értesítő levél érkezzen, hogy csomagom érkezett. Tehát csomag még sehol, csak értesítés, hogy majd valamikor lesz belőle valami.

Nehezen tudom elképzelni azt, hogy Kínában, ahol lassan cirka másfél milliárd ember él, és a föld lakosságának kb 20%-át adják, kevesebb postai küldemény és feladat lenne, mint a kő kemény Ferihegyen, illetve azon a Magyarországon, ahol már 10 millióan sem vagyunk. Továbbá azt is nehezen képzelem el, hogy a 9,5 millió Kínából folyamatosan rendelő ember országa lennénk, míg Kína pedig köztudottan árasztja a termékeit a világra. És persze még azt is tudom, hogy az ottani postán zsákos postai küldeményként adják fel az ilyen csomagokat, amiben akár több tucat tétel is lehet, itt pedig ezt tételenként, bontva kell kezelni, de ez akkor is agyrém! Még kibontott állapotban, tételenként kezelve is szerintem 1%-a sincs annak a ferihegyi csomag kezelési mennyiség, mint ami az adott Hong-Kong-i reptéren lehetett, csak ott pörögnek, mert örülnek, hogy van munkájuk, itt meg játsszuk az urat, és nyafogunk, hogy sok a csomag. (akinek nem inge…)

A termék utazásának főbb állomásai

Persze nem magukat a postásokat akarom szidni, nem kevés helyen hallani azt is, hogy iszonyatosan túlterheltek, és a technikai apparátus is siralmas, de ezzel nekünk ügyfelekkel kell foglalkoznunk? Nekünk ezt figyelembe kell vennünk? Illetve nem akarok gonosz lenni, de amikor nálunk a kertbe bevágja a postás a földre a a rendelt csomagot dobozzal együtt, és az ott ázik délutánig, az nem a központi rendszer hibája. És nem egy alkalommal fordult már elő! Vagy amikor az utca elején a ládába be van dobva az utca összes levele, mert nem volt kedve végigmenni a postásnak, és kézbesítsenek a lakók. Szóval azért van gond véleményem szerint fent és lent is a rendszerben. De ismétlem, akinek nem inge….

No de tegyük fel sok a csomag, kevés a Mici Néni, rosszabb a technika, abakuszon számolják a fizetendő összegeket, ToiToi méretű helyiségekben, stb. és ezért lassú a csomagkezelés. Tegyük fel elfogadom. DE! Ha már idáig eljutottunk, akkor jönnek még csak a szaftosabb problémák, itt még a kanyarban sem voltunk! Mert azt gondolom, ha borzalmasan és iszonyatosan lassan is, de azért lehet(ne) pontosan dolgozni, de nem, nem lehet! Mert ugye mindenki hallotta már: a jó munkához idő kell. A rosszhoz meg még több. Illetve mindenki ismeri azt az animgif csúszkát, amiben választanunk kell, jó, gyors, és olcsó között, de egyszerre a három sosem választható. Na kis hazánkban egy sem.

Még aznap kitöltöttem a vámkezelési iratot, ahol be kell ám X-elni azt, hogy kit kérünk fel vámkezelésre! Értjük ugye? Ki kezelje a VÁM-ot EGY OLYAN CSOMAGNÁL, AMI NEM VÁMKÖTELES!!!! És itt nyilván az ember automatikusan a postát jelöli meg, ha csak nem rendelkezik ismerőssel vagy magán vámkezelő céggel, ergo az alapból egy grátisz 2.500,- Ft-os bevétel a postának, de akár egy 6-7ezer Ft körüli termékre is, ergo egy laza közel 50%-os sarcot már itt behúzhatunk a magyar rendszer javára. Csak gratulálni tudok! (később azonban rájöttem a turpisságra, de erről majd a poszt végén)

Belinkelem ide a posta saját oldalán elérhető vámösszeghatár meghatározást amelyben jól látható, hogy cég-magánszemély viszonylatban 22,1 – 150 EUR között a termék vám mentes, csak ÁFA terheli. (Nekem már itt ez egy kicsit problémás! Beszed a posta, egy termék után ÁFA összeget, mely termékről soha senki nem adott nekünk korrekt magyar ÁFA-s számlát! Mindegy, ebbe ne is menjünk bele.)

Amit még nem írtam, a termék 52,99 dollár volt (bár a fenti képen jól látszik), azaz kb 14.500,- Ft. Nekem kb. ez az a max határ, amiért hajlandó vagyok külföldről rendelni, mert nyilván se számla, se garancia, se biztosíték arra, hogy egyáltalán megérkezik, nem akar az ember sokat bukni. Szóval 52,99 DOLLÁR!!!!! Ez utóbbi még fontos lesz!

Szépen kitöltöttem tehát, és igazoló lapokkal is megpakolva (TomTom shop rendelési visszaigazolás, PayPal fizetési visszaigazolás) még aznap visszaküldtem a kért okmányt a postának (ezt e-mailben kell, tehát nincs átfutási idő), de nem történt semmi. Teltek múltak a napok, nem jött sem csomag, sem válasz! Hét azaz 7 nappal később, 27.-én ismét elküldtem az okmányt, hogy várnám azért a csomagot, a reakciót, vagy egyáltalán bármit. Kezdtem ott tartani, hogy hagyom ezt az egészet a fenébe, írok a feladónak, hogy elnézést, a magyar posta nem képes egy hónap alatt sem belföldön kezelni és kézbesíteni 30 kilométeren belül egy csomagot, amíg a kínai megcsinálta ezt 4 nap alatt, 8500 kilométerrel. Terveztem már, hogy leírom, ne haragudjon, visszavonom a PayPal pénzt, és majd valahogy egyszer csak visszajut hozzá a csomag fél év múlva. De mivel ez nem lett volna túl korrekt, ő nem tehetett róla, hogy a magyar posta ilyen penge, ezért csak vártam, csak vártam, de ekkor csoda történt! Jött október 2.-án egy értesítést, hogy csomagom érkezett, mehetek átvenni a helyi postára! De már az értesítő lap is szívmelengető volt!

Én is majd ilyen szépen repülök egyszer… (forrás: pexel)

Csak emlékeztetőül, bár mindenki jól látta már elsőre is, hogy az 52,99 dollár, azaz a termék értéke az jóval kevesebb, mint a 150 Euró, tehát akkor itt ÁFA összeggel lehet kalkulálni, mással nem. Nézzük is gyorsan a legérthetőbb módon: 14.500,- Ft * 1,27 = 18.415,- Ft tehát ez a bruttó összeg, a kettő különbözete pedig 3.915,- Ft, tehát ennyi pénzt kérhet a posta, vagy bárki, hogy ezt a csomagot nekem odaadja!

IGEN! Mindenki kitalálta, nem ennyit kértek! Egészen pontosan 6.842,- Ft-ra tartottak igényt, hogy ezt a csomagot megkaphassam. Miért is?! Próbáltam kiszámolni.

Esetleg tettek rá ÁFA és vám összeget is?! A kereskedelmi vámtarifa maximuma elvileg 12%. A termék volt 14.500,- Ft,- akkor ÁFA (3.915,- Ft) és VÁM (1.740,- Ft) összeg lett volna 5.655,- Ft tehát még az is kevesebb, mint amit számláztak. Akkor esetleg felszámították azt a 2.500,- Ft összeget amit önkényesen kineveznek vámkezelési díjnak?! Az sem lehet, mert akkor meg több lenne, úgy már 8e Ft feletti összegről beszélnénk! Erre a csodás rejtélyre még egy egész napot kellett várnom álmatlanul hánykolódva, azonban másnap kiderült a titok:

A terméket egészen egyszerűen 52,99 dollár helyett 52,99 EUR összegen rögzítették és vámkezelték, melyről XY vámkezelési főhadnagy úr még határozatot is hozott, melyet a termékhez is mellékeltek. Hirtelen felindulásból eszembe is jutott, hogy írok nekik gyorsan, mondják már el, hol van ez a pénzváltó, mert összeszedem minden ismerősöm minden pénzét, veszek fel még annyi hitelt is amit csak kapok, és elviszem hozzájuk dollár formájában, hogy egy az egyben euróra váltsák nekem, elég gyors meggazdagodási lehetőség lenne, ha kellő mennyiségben tudok váltani. De ezt nem tettem, mert nem lehettem biztos benne, hogy az ügyintézés mely fázisában sérült az információ, hol változott papíron a dollár euróra, illetve nem is akartam megbántani senkit, mindenesetre ott tartottunk, hogy több mint egy hónap telt el, és közben a kezemben még ugyan nem volt semmi, de már 14.500-ról 21.342,- Ft lett a termék ára. Lehet gondolkodni, miért is itt tart ez az ország. Ahol lehet, ott nehezítünk és bonyolítunk mindent, illetve ott szúrjuk el az ügyintézést, ahol csak tudjuk. Illetve azért arra is kíváncsi lennék, ha ez fordítva történt volna, hogy 53 EUR az érték, és dollárt vallok, utólag meg ez kiderül, akkor hány százezres bírságot kaptam volna a hatóság félrevezetéséért (mert szerepelt is a megkapott okmányon, hogy: “Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jelen Megbízásban közölt adatok helyesek, és a mellékelt dokumentumok a valóságnak megfelelnek” ), de ne aggódjunk, itt egészen más lesz a végkicsengés. A tucat kis átlag polgár nem hibázhat, a hatóságnak viszont törvénye is van rá!

Talán a kevesebb bürokrácia rövidebb ügyintézést, és gyorsabb átfutási időt eredményezne, no de ki vagyok én, hogy innen a monitor mögül osszam az észt, és tippeket adjak, kis senki vagyok én, fogalmam sincs ennek a bonyolult és összetett rendszernek a működéséről, át se látnám a felét se, azzal a csökött agyammal, ez biztosan csak így tud működni, és még ez is a legegyszerűbb, és legprecízebb, ami csak lehetséges. És csak az nem hibázik aki nem dolgozik, én meg mit képzelek, naplopó idióta, biztos nem is dolgozom, csak rendelgetek itt mindenféle francot Kínából. De mindenesetre nem a laza nemzetközi csomagrendelgetés és kereskedelem országa vagyunk na, az biztos! Ezt szerintem kijelenthetjük. Mert nehogymá’ holmi jött-mentek itt csomagokat rendelgessenek Kínából! Meg NI-t mondjanak az öregeknek. Kényük-kedvük szerint. Lassítsunk! Számoljuk el! Legyen brutál drága! Vegyük el ettől a kedvüket, francnak sincs kedve ennyit dolgozni! No de félre az ironizálással, lépjünk tovább.

Az átvételkor még az is kiderült, hogy nem csak magasabb összegen kezelték a csomagot, mint amennyibe került, de még a 2.500,- Ft vámkezelési díjat is felszámították egy olyan termékre, ami nem igényel vámkezelést (persze később ezzel kapcsolatosan is megmagyarázták, hogy miért én vagyok a hülye). Profi és korrekt az egész nem?! Kriminális, de tényleg! Az életben soha többet nem rendelek EU-n kívül kereskedőtől terméket, az biztos, kell a francnak ez a macera. Marad az Ebay és a magánszemélyek, ott 45 EUR a vám és ÁFA mentes határ, az kb. 50 dollár (ha nem szúrják el azt is), és akkor talán kimarad ez a horror.

Persze ne tápláljunk illúziókat, amikor itthon 8.990,- Ft-os telefon tokot 1 dollárért rendelek meg az Ebay-en magánembertől (szállítással együtt, ezt nem is értem, itthon 10 métert nem viszik el a levelet ennyiért, nemhogy a világ másik felére, és akkor még termék ár nincs is benne), akkor is több, mint egy hónap, mire ideér, és most már jól látható, hogy miért, de legalább akkor nem kapok ilyen nyomorult vám kezelési lapokat, és ott nem vágnak meg ilyen pofátlan módon.

A történet most ott áll, hogy mindenhová megküldtem a panaszlevelem, a posta elnézést kért a hibázásért (erre nem jött magyarázat), és azért is, hogy ilyen sok idő volt, mire megkaptam a csomagot, amire azt mondták, hogy ennek az az oka, hogy az utóbbi időben nagyon túlterheltek, és nagyon sok az ellenőrizendő csomag, stb. Ezt már a fentiekben részleteztem, erre nem tudok mit mondani, nekünk ezt nem feladatunk tűrni és tolerálni. Épp a minap hallottam a rádióban, hogy már most előre közölte a posta, hogy ha Kínából rendelne bárki karácsonyra, azt már október közepe után ne nagyon tegye, mert nem sok az esély rá, hogy karácsonyra a fa alatt lesz. Értjük ugye?! Elvileg ők szolgáltatnak, de úgy, ahogy akarnak. Nem tudom az osztrák posta hol tart, de szó volt róla korábban, hogy jönnek, szolgáltatnak, nagyon itt lenne már az ideje.

És ugye sok itt a csomag, közben meg bezzeg a csóró kínaiak. Látom is lelki szemeim előtt, ott téblábolnak négyen-öten a HongKongi reptéren a kimenő küldemény kezelésnél, taszigálják ide oda azt a pár darab kósza csomagot, amivel dolguk van, közben szotyizgatnak és vicceket mesélnek, mert rommá unják magukat.

Illetve kaptam még egy ígéretet arra vonatkozóan, hogy visszafizetik számomra a megfizetett többlet költséget, ha a bejelentésemet az illetékesek jogosnak ítélik meg. Érted? Ha jogosnak ítélik meg!

A második aláhúzott sor eleje megkopott, de az ott nem 500 hanem 2.500,- Ft vámkezelési díj, egy VÁMhatár alatti, csak ÁFA összeggel terhelhető termékre, melyről persze magyar ÁFA-s számlát sem kapott soha senkitől az ember, melyet esetleg egy cég elszámolhatna, visszaigényelhetne.

Ezt nem pontosan értem mit jelent, illetve nem tudom, ki pontosan az illetékes, ezt az ítéletet meghozni felettem, de akkor ezek szerint azon vitázunk, hogy egy NEM vámköteles csomag vámkezelési díja, és a dollár / EUR egy az egyben váltása, az talán lehet, hogy mégis jogos, alapos, és pontos ügykezelés?! De mindegy is, meg sem lepődök. Így pörögnek a dolgok idehaza! (és már itt jegyezném meg halkan, ne lepődjünk meg, mindez jogos, én vagyok a hülye, határozatot is kaptam róla, de erről kicsit később)

Korábban már leírtam, hogy 5-6 tárgyalási napra is jártam, és talán összesen 3-4 év is volt az a komoly 8.000,- Ft-os parkolási per, amiben első fokon a Budakeszi úton a bíróságon a 20éves forma bíró lányka ámokfutást rendezett és az V. kerületi önkormányzat érdekében extra köröket futott minden kérés nélkül, saját szakállra, jogtalanul és alaptalanul, panaszaim és jogos felháborodásom ellenére, melyet a jogerős másodfokú határozat is megerősített és kijelentett, hogy számos ponton vétett eljárási hibát és intézkedett saját hatáskörben a kislányka. De amikor én még ezt bőven megelőzve, kb a harmadik-negyedik önkényesen kitűzött tárgyalási nap után bepanaszoltam a Budai bíróság vezetőjének ezt a nem teljesen normálisan ügyet kezelő kis hölgyet, mindent abszolút rendben találtak, tehát nem rendezett privát ámokfutást a 20 éves akaratgyenge kislányka az önkormányzat érdekében, amit lényegében a másodfokú bíróság kimondott. Kár, hogy ezeknek nem látom az utóéletét, hogy a másodfokú bíróság jogerős végzése eljut-e az ilyen illetőkhöz, akár a kislánykához, akár a bíróság vezetőjéhez, és elgondolkodnak-e, hogy azért ez így nincs rendben, azért ez mégiscsak egy bíróság, aminek komolyan kéne működni, tények alapján, elfogulatlanul. De nem kergetek illúziókat, én vagyok a hülye, mit pattogok, én tévedek, én nem látom jól, és különben is: az igazság odaát van!

…eltelt pár nap időközben…

….És hogy mennyire odaát?! Még jó, hogy nem posztoltam korábban a bejegyzést, mert most viszonylag hamar jött a válasz a panaszomra, ami egészen elképesztő! Első körben arról szól a levél, hogy mennyire nem pontosan adtam be a beadványom, mennyire nem az a kommunikáció módja, hogy én küldök egy levelet, hanem cirka töltsek ki X darab Y forma nyomtatványt, és postán vagy személyesen adjam be. Ismeri mindenki a lemezt. De legalább van annyi korrektség a levélben, hogy nekiállhatok ennek a beadványnak, de előre közlik, TÖKMINDEGY, AKKOR SEM FIZETIK VISSZA A BEFIZETETT TÖBBLET PÉNZT! Hogy miért?! Törvény adta lehetőség miatt! Bemásolom majd ide a törvényt, amire hivatkoztak, de lényegében arról van szó, hogy a 10 EUR alatti eltéréseket, bármiből is eredjen az, a hatóság nem köteles visszafizetni. Az eljárás végén ezt törlik, bevételként kezelik. Tetszik érteni?! Törvény van rá, hogy meg lehet vágni az jogosulatlanul ember 3000,- Ft-al!!!! Agyam eldobálom, hogy hol tartunk ebben az országban, de tényleg.

A szóban forgó hivatkozott rendelet, amiért nem fizetik vissza a jogosulatlanul felszámított összeget, mert az nem éri el a 10 EUR visszafizetési határt. Kb. 3.000,- Ft-ot kellett volna visszakapnom.

Én nem feltételezek ilyet, biztos vagyok benne, hogy ilyen SOHA történik meg ebben az országban, DE: ha valaki eljátszana azzal a gondolattal, hogy hány tíz és százezer apró kis csomag jöhet Kínából, és az EU-n kívülről, amik nem EUR-ban meghatározott áron érkeznek, hanem egyéb pénznemben, ott véletlenül előfordulhat akár tömegesen is az a hiba, hogy ezt EUR-ban számolják el ÁFA és VÁM-kezelésre, mondjuk dollár helyett. Feltételezem kevés ebben az országban a nagy merész, aki ezer eurós értékekben rendel kintről, gondolom a kis magán rendelések 25-30-40-50 dollárosak. Ez mind az a kategória, ami VÁM mentes de ÁFA terheli. És mind az a kategória, ami HA VÉLETLENÜL dollár helyett EUR-ban kerül ÁFA kiszámolás alá, akkor véletlenül 10 EUR alatt lesz a többlet ÁFA összege, amit véletlenül beszednek tőlünk, de véletlenül nem kapunk vissza, megy az államkasszába, a lényegében igazoltan is jogosulatlan és alaptalan bevétel! Egészen biztos, hogy egyedi eset vagyok, egészen biztos, hogy soha senkivel semmikor nem fordult még elő ez, és soha nem is fog, egészen biztos, hogy mindig mindenben én ütközöm csak bele az ilyen gázos esetekbe, de azért mindenesetre elég aggasztó, hogy csomagonként, kis értéknél, akár 3.000,- Ft-al is megkárosíthatóak vagyunk véletlenül, mert erre törvényi lehetőség van. Ja, és persze a 2.500,- Ft-os vámkezelési díjat se fizetik vissza, mert ugyan nem kellett vámot fizetni, csak pontatlanul kiszámolt ÁFA összeget, de megmagyarázták erről is, hogy az akkor is jogos költség.

Itt egészen pontosan arra hivatkoztak, hogy ÉN rendeltem meg a VÁM-kezelést, ergo ezért kell kifizetnem. Kielemzem a dokumentumot, csak hogy tisztán lássunk, mert ezzel még engem is bevittek az erdőbe, pedig szoktam tudni olvasni a sorok között (a Díjbeszedő fenyegetőzésének sem dőltem be anno). A posta oldalán szintén elérhető az az okmány (melyet ide kattintva belinkeltem, és nagyon profin RTF-ben raknak fel, nem PDF-ben vagy valami emberi formátumban), amit postán küldenek a Kínából érkező termékről, melyben az alábbi mondatok szerepelnek: “Ezúton értesítjük, hogy az Ön címére vámeljárás alá vont postai küldemény érkezett. A vámeljárás lefolytatásáig a küldemény vámletéti raktározásra került.” Mit állít a mondat? Vám eljárás alá vonták a tételt, és amíg ezt nem folytatják le, addig a csomagot nem kapjuk meg! Másik idézet: “A táblázat kitöltésének hiányában az egyes (A, B) vámkezelési megoldásokat nem tudjuk kezdeményezni“. Belátom, ezért perelni sajnos nem lehet! Én nem voltam eléggé résen! És esküszöm, nem tartom magam zseninek, de azért szoktam tudni értelmezni a mellébeszélést, ezt most megkajáltam! Mert ugyanis szó szerint nem mondja ki a szöveg, hogy na nem történik vámkezelés, mert nem kérjük, mert nem vám köteles a tétel, akkor a csomagot bedobják a darálóba, vagy kisorsolják a VÁM raktár dolgozói között, csak hogy amíg az eljárás nem zárul le, addig nem kapjuk meg! Az eljárás vége pedig feltételezem lehet az is, hogy nincs eljárás, mert nem vámköteles a termék, ezért aki tudja, hogy nem vámköteles, ne X-eljen be vámkezelést egyik helyen se, ne kérje, ne rendelje meg!!! Igazolja, hogy a tétel nem vámköteles, alaptalanul vonták vám eljárás alá a csomagot, a vámeljárás lefolytatását nem kérjük, ahhoz nem járulunk hozzá, mert a tétel összeghatár alatti, vámkezelést nem igényel! Feltételezem azt szintén visszadobják majd valamilyen indokkal, xy paragrafussal, de elvileg nem tehetik, nem vagyunk kötelesek vámkezelést kérni és rendelni senkitől, pláne fizetni ezért, ha tudjuk, és igazoljuk, hogy nem vámköteles a termék. Csak képben kell lenni, ismerni kell nekünk is a jogokat és lehetőségeket, amiket kő keményen felhasználnak ellenünk. Ezzel most sajnos engem is bevittek az erdőbe!

Enyhe vigasznak csak annyi, hogy nem tudom jól értelmezem-e a törvényt, de ha elvileg a 10 EUR alatti összegeket nem kell meg és visszafizetni, akkor elvileg ez nem csak a hatóságokra vonatkozik, hanem ránk is. Akinek tehát esetleg 10 EUR alatti vám vagy ÁFA összeg jönne ki, hivatkozzon erre a törvényre, hogy ezért nem fizeti meg, felejtsék el! Legalább működjön kicsit a Robin Hood effektus, de akkor biztos előrántanak majd egy másik rendeletet, ami ezt felülírja, és egyértelművé teszi, hogy neeeem, az nem úgy van, ezt csak a hatóság oldaláról lehet. De persze ha ilyen bejelentést is tennénk, ezt is nyilván csak hivatalos űrlapokon tehetjük meg, mert ők kommunikálhatnak velük email mellé csatolt DOC-ból konvertált PDF formájában, szabad szerkezetben bepötyögve, de nekünk formanyomtatványokkal kell a postára menni!

A közelgő karácsonyra és vélhetőleg a megrendelésre kerülő több tízezer csomagra való tekintettel jó tanácsaim a megrendelőknek az alábbiak:

  1. Cégtől ne rendelj 22 EUR felett, magánszemélytől 45 EUR felett csomagot, mert ÁFA köteles, és vélhetőleg VÁM-kezelni is fogják, melynek szintén felszámítják a díját. Ez alapból 2.500,- Ft vámkezelési díj, plusz még az ÁFA, illetve annak EUR-ra kovertált emelt összege, ha más is úgy jár, mint én
  2. Ha a fent belinkelt postai vámkezelési megbízás megérkezik, NE KÜLD VISSZA! Ne jelöld be, hogy melyik vámkezelést kéred, ha a szintén fent belinkelt postai díjszabás mellett tudod, hogy nem vámköteles a terméked! Küld vissza a termék megrendelési visszaigazolást, a PayPal vagy kártyás fizetés igazolását, Ebay vagy egyéb webáruház emailjét, és kész! Írd mellé, hogy a termék VÁM összeghatár alatti, vámkezelést nem kérek, köszönöm!
  3. Ha visszaküldöd az igazolásokat a vásárlás értékéről, és azt mondjuk dollárban fizetted, nagy piros betűkkel is írd rá, hogy a vámkezelő tiszt jól lássa, hogy DOLLÁRBAN fizettem, és nem EURÓBAN, az ÁFA és VÁM érték meghatározást USD / EUR egy az egyben történő átváltásával nem fogadom el, ez esetben nem veszem át a csomagot és nem fizetem meg a jogosulatlanul felszámolt díjakat!
  4. Ha a csomagod nem vámköteles, de ÁFA megfizetési kötelezettség alá tartozik, nézd meg előre az aktuális dollár és EUR árfolyamot, és számítsd ki az ÁFA összegét. Amennyiben ez 10 EUR alá esik, se a vámkezelési lapot ne küld vissza, se az ÁFA összeget ne fizesd meg! Küld vissza a fizetést igazoló okmányokat, illetve hivatkozz a fenti rendeletre, hogy mivel a megfizetendő ÁFA összege 10 EUR alatti, ezért azt nem vagyok köteles megfizetni, kérem az eljárás lezárását, a tartozás törlését, és a csomag részemre mielőbbi megküldését! (pl. 40 dollár az durván és kerekítve 11e Ft, ennek a 27% ÁFA összege lenne kb 2970,- Ft, mivel sajnos elég rég álltunk olyan jól, hogy 300Ft alatt legyen az EUR, és nem is vagyok benne biztos, egyhamar ez bekövetkezne, ezért ez mondjuk abszolút az a kategória, ami VÁM mentes de ÁFA terhelné, ami azonban 10 EUR összeg alatti, ezért lehet nekik küldeni, hogy köszi, nem fizetjük meg, mert nem vagyunk kötelesen, kérjük a cuccot, minden költség nélkül, de gyorsan!)
  5. Lehetőleg keress olyan kínai webáruházat, aki rendelkezik EU-s raktárral, és garantálni is tudják, hogy az általad megrendelt terméket onnan fogják neked kiszállítani. Ez vélhetőleg azért némileg drágább lesz, mint ami akár ugyan annak a cégnek a kínai oldalán lenne, de mivel ilyenkor a csomagod az EU-n belülről érkezik, tök mindegy kitől és mennyiért vetted, nem kerülhet be a vámkezelés rendszerébe, és elvileg hamarabb is megkapod, a fent leírt horror elkerülésével.

Nagy hirtelen ennyi jutott eszembe, amivel remélem segíteni tudok, hogy más ne járjon úgy, mint én! De szóval nagyon nem kell meglepődni, hogy nincsenek rendben a dolgok itthon, hogy minden késik és minden borzalmasan drága. Többek között ezért! És én még csak egy kis senki vagyok. 8000 Ft-os parkolási perem van, 50 dolláros drónt rendelek Kínából, csip-csup dolgaim vannak, mégis állandóan ilyen falaknak ütközöm. Vagy lehet, hogy más is, csak nem veszi észre vagy nem érdekli?! Vagy észre is veszi, érdekli is, de inkább rájuk hagyja, mert nem ér annyit. Az biztos, hogy nem, és szerintem nekik van igazuk. Idegesítem magam ezen a sok baromságon, pedig nem kéne. Csak ne lenne olyan fejlett az igazságérzetem. Mennyivel jobb lenne…………

Facebookpinterest
Facebook Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az időkorlát lejárt. Kérjük töltse újra a CAPTCHA kódot.