Szolgáltatók vs. kisember – avagy fogyasztói kórkép 2016-ban

Facebookpinterest

Hogyan is kezdjem ezt a nem hétköznapi témát. Illetve talán sokkal inkább hétköznapi, mint bármi más, mert mindenki minden nap csekkek garmadáját kapja a postaládájába, sokszor hajmeresztő, valósággal köszönő viszonyban sem lévő összegekről. Nem alap szinten vagyok élharcosa az igazságtalanság és hülyének nézés elleni küzdelemnek, éppen most vagyok túl egy négy éves pereskedésen, melyet egy jogtalan, 6000,- Ft-os parkolási bírság okozott. Nyertem! Majd egy következő posztban ezt is megosztom, de most koncentráljunk a mindennapos harcra, melyet a fogyasztók és a szolgáltatók vívnak.

Először is nem, nem feledkeztünk meg a blogolásról, de egyszerűen olyan durván indított az év munka ügyben, hogy egyszerűen januárban semmi időnk nem maradt. Illetve még 1-2 hétre beköszönt sajnos az influenza is, családtagonként változó intenzitásban, szóval mentségünk sajnos van bőven a távolmaradásra. Nem is pont ilyen kemény témával szerettem volna kezdeni, de hát így alakult, majd azért igyekszem ezt is szórakoztatóan tálalni. Már amennyire ez a téma szórakoztató lehet.

Miről is beszélünk? A sárga szörnyetegről, aminek a neve készpénz átutalási megbízás, vagyis polgári nevén csekk. Én lennék a legboldogabb, ha ezt bárkinek be kellene mutatni, de sajnos erre nincs szükség. Persze próbáljunk meg korrekten hozzáállni, és azt feltételezni, hogy ezek mindig rendben vannak, és a valójában igénybe vett szolgáltatásért a valós fogyasztás mértékében számláznak. Ez azonban sajnos egyre kevésbé van így. Sokkal jobban meg vagyunk a technikai által támogatva, mint bármikor korábban, mégis a rengeteg számlázó, fogyasztás mérő és ellenőrző, illetve egyéb hibakereső program ellenére több sületlenség, fejetlenség és valótlanság van a számlákon, mint valaha. Persze félreértés ne essék, nem lázítani akarok, aki amit elfogyaszt, azt fizesse meg, azonban csak annyit és ne többet, viszont manapság ritkának semmiképpen nem nevezhető a túlszámlázás, bármilyen szolgáltatóról is legyen szó.

Nekem például hosszú hónapok óta folyamatosan túlszámláz a Telenor. Van egy több SIM kártyás előfizetésünk, melyen van egymás közötti díjmentes beszélgetés is. Ennek 650,- Ft lenne a díja. Van még ún. kiegészítő havidíj is a mobil adó miatt, ez kb. 1000,- Ft. Na most van nekünk megrendelve Extra 1 opció, ami azt jelenti, hogy kapunk plusz 2-300MB mobil internetet, illetve tartalmazza ez az egymás közötti díjmentes hívást. Továbbá aki extra opciót rendel, annak nem kell megfizetnie a kiegészítő havidíjat, azaz a mobil adót. Na most a túlszámlázás egyik tétele, hogy beterhelik minden számlára és SIM kártyára az egymás közötti díjmentes beszélgetést, és aztán ugyan jóvá is írják, csak éppen nem annyit, amennyit beterheltek, hanem 100-150-200,- Ft-al kevesebbet. Gondolhatjuk, hogy ez nem sok, de miért kell hülyének nézni? Eleve egyetlen forinttal is túlszámlázni?

A másik laza túlszámlázás, hogy ugye kiszámlázzák a kiegészítő havidíjat is, de vagy jóváírják, vagy nem. Az utóbbi számlákon inkább a vagy nem érvényesült. Ez akkor így SIM-enként a korábbi pár száz, illetve ez az 1000,- Ft, úgy összesen ez mondjuk két SIM esetén 2500,- Ft / hó, négy esetén 5e, 8 esetén pedig 10e Ft/hó. Pár millió előfizetés esetén azért az nem rossz extra bevétel havonta, egy gyors fejszámolással akár az egy milliárd Forintot is karcolhatja.Persze nem lehet általánosítani. Egészen biztos, hogy csak velünk fordul el, és velünk is csak véletlenül, hogy a probléma időszakosan mindig visszatér, az is csak valami informatikai hiba. Tuti, hogy a Telenor még csak 1,- Ft-os sem akarna soha túlszámlázni az ügyfeleire, nemhogy egy milliárdot.

Persze sokszor jelentettem már be, akkor jóváírnak és pár hónapig rendben van, aztán minden visszaáll a régibe. Mit csináljon az ember? Bejelentettem már őket a GVH-nál és az NFH-nál, de azok fel se fogják miről beszélek. Menjen az ember a rendőrségre és tegyen csalást miatt feljelentést? Nem bizonyítható hogy szándékos és tudatos, programhibának mondják, és hogy jelentés esetén jóváírják. Oké, de nézzem minden hónapban a számlám és reklamáljam meg mindet, hogy tényleg csak annyit fizessek amennyit kellene?! Agyrém amit művelnek a szolgáltatók. Nem egyedi és nem ritka eset a túlszámlázás. És nem figyel az ember, nem nézi, csak befizeti. Ön például mikor nézte meg utoljára mit számláz Önnek pl. a mobiltelefon cége minden hónapban? Érdemes lenne! Én nagy harcosa vagyok ennek, de a minden havi reklamálásba és túlszámlázásba már én is bele vagyok fáradva.

De ennél sokkal komolyabb esetek is vannak, esetemben egy közmű szolgáltató és a Díjbeszedő. Ez utóbbi is egy rettegett száz karú óriás, aki manapság már döbbenetes módszerekkel él. Eleve ez a névválasztás! Meggyőződésem, hogy már itt is hatalom, fenyegetés, végrehajtás hangulatra apelláltak, ezzel a baljós csengésű névvel. Ami számomra a leginkább döbbenetes azonban az, hogy nyilván nem tudja és nem is akarja a követelések jogosságát és eredetét vizsgálni a díjbeszedő, hanem amit neki bead a megbízó, azt továbbítja, mint jogos és valós követelést, de kő kemény arroganciával megtámogatva. Ha pedig a Díjbeszedőtől jön egy levél, azt az ember tényként kezeli és befizeti. És akkor itt térjünk is rá bejegyzésem témájára, hogy mégis milyen levelekkel kommunikál az ügyfelekkel a Díjbeszedő 2016-ban, íme:

dijbeszedo-fenyegetozes-2015

A levél első olvasatra is döbbenetes és felháborító, másodikra meg főleg. Miről is beszélünk pontosan? Ahol él lakom, volt egy szolgáltató, akivel rengeteg gond volt, és elüldözték. Működésének utolsó hónapjaiban már a díjbeszedővel intéztette a csekkek beszedését, mert mindenki tudta, hogy alaptalan és jogtalan számlákat küldenek, de a Díjbeszedőtől mindenki fél, és akkor majd talán fizet. Úgy tudom sokan fizettek is, én nem ezek közé tartozom. Az alábbiakban összefoglalom az eseményeket vázlatosan

  1. Korábban évekig az adott cég szolgáltatott nálunk, majd azt követően már nem. Szolgáltatási idejük alatt is követhetetlen és sok esetben alaptalan számlákat küldtek, melyet alátámasztani, indokolni nem tudtak, ráadásul ezek visszamenőleges számlázásokat és átfedéseket is tartalmaztak.
  2. Elszámolást, pontos adatokat kértem, melyeket nem tudtak adni, továbbra is csak követeltek és perrel fenyegetőztek. Nagyon megijedtem! De azért nem fizettem.
  3. Érkezett a közjegyzői fizetési meghagyás, aminek annak rendje és módja szerint határidőben ellent mondtam, és mentünk a bíróságra.
  4. Ott sem tudtak semmi igazolni és bizonyítani, a követelésüknek csak töredékét kellett megfizetnem ami valós és jogos volt.
  5. A jogerős bírósági ítéletben szerepelt egy záró dátum, addig adták be a követelést, addig állapodtunk és egyeztünk meg, tehát addig a napig nem keletkezhet már tartozásom visszamenőlegesen soha.

Ez tehát a történet. Illetve csak az előzményei, mert a java csak ezt után jött. A Díjbeszedő sok százezres követelést küldött, már a per után, fent idézett és csatolt levéllel, melyben azért mindenki számára jól látható, hogy azt próbálják kifejezni és taglalni, hogy ha ezt nem fizetem be akkor rövidesen végem van. Nem tudom megúszni, nincs más esélyem, vagy fizetek vagy viszik mindenemet és megyek az adósok börtönébe. Kis túlzással ez vehető ki belőle, nem? Na nagyon nem erről van szó, és ezt szeretném leírni mindenkinek, hogy ne féljünk a szolgáltatótól, főleg nem az ilyen Díjbeszedő féle jutalék vadász szervezetektől, akinek nyilván egyetlen érdeke, hogy minél magasabb követeléseket hajtson be, akkor is ha valós, meg akkor is ha nem.

Elemezzük csak ki a fenti levél néhány kulcs mondatát, melyekkel kapcsolatosan első körben döbbenet volt számomra, hogy ilyen dr. tótum-faktum vezérigazgatóknak hogy van pofája ilyet aláírni. Aztán eggyel tovább gondoltam, jobban kielemeztem, és rájöttem: profi a levél, nagyon profi! Abszolút nem az, aminek tűnik, de nagyon mesteri a megfogalmazás. Túlfizetett ügyvédek garmadája dolgozhatott rajta. Tuti, hogy 100-ból 99.5-ember azt olvassa ki belőle, hogy jogos, valós, és jogerős követelést tartalmaz, és akár az, akár nem, rohan fizetni. Rosszabb esetben a vidéki 90 éves néni eladja a házát, hogy fizethesse a fiktív túlszámlázásokat, vagy befizeti a temetésére félretett pénzét, rosszabb esetben pedig simán infarktust kap egy ilyen levél olvasása közben, lefordul a székről és meghal. Pedig olyan jó lenne, ha tovább lépnénk, felfognánk és megértenénk, hogy vannak jogaink, a szolgáltatóknak meg kötelezettségei. Azért mert azt mondják ennyivel tartozunk, és hivatalosnak tűnő köntösben tálalják, attól az még nem válik igazzá.

Az én esetemben konkrétan olyan időszakra is benyújtottak követelést, melyre jogerős bírósági végzésem volt, hogy már nem lehet, illetve olyan időszakra is, mely időszakban már nem is az a szolgáltató szolgáltatott. Ennyire volt komoly a követelés, amit ebben a fenyegetőző levélben tálaltak. Na de nézzük a kulcs mondatokat:

Tájékoztatjuk, hogy a fenti névre, címre, fizető azonosítóra Magyar Országos Közjegyzői Kamarához xy szám alatt fizetési meghagyást nyújtottunk be, melyet az eljáró közjegyző Önökkel szemben kibocsájtott

Mit is jelent ez? Az adott szolgáltató vagy a Díjbeszedő elment egy közjegyzőhöz és beadott egy fizetési meghagyást! Na bumm, és akkor mi van? Akár ebben a percben kiállíthatnék egy számlát bárkinek, és holnap elvihetném egy közjegyzőhöz és beadhatnám mint jogos követelést. A közjegyző nem vizsgálja a számla és a követelés alapját, egyszerűen meg kell ennek fizetni a díját és kész, már küldik is a címzettnek, mint közjegyzői fizetési meghagyást. Pedig ugye elsőre milyen jaj de komolynak és ijesztőnek tűnik?! Hát nem az!

No de itt jön a következő mondat, és ez a levél gyöngyszeme! Ezen elsőre nagyon felhúztam magam, hogy állíthatnak ekkora marhaságot, sületlenséget, és jogi nonszenszeket. Aztán rájöttem, hogy nem teszik, profi a fenyegető gépezetük, de nem hazudnak.

A bírósági ítélettel azonos hatályú jogerős fizetési meghagyás birtokában társaságunk jogosulttá válik végrehajtási eljárás azonnali megindítására is. Tájékoztatjuk, hogy a Díjbeszedő faktorház Zrt. a megkezdett jogi eljárást mindaddig folytatni fogja, amíg a teljes tartozás a jogi és végrehajtási költségekkel együtt maradéktalanul kiegyenlítésre nem kerül!

Na ugye milyen szép?! Mondtam én! Mit hall ki ebből egy jóhiszemű átlag ember?! Hogy rendelkezik a díjbeszedő már valami olyan jogerős irattal (vagy még inkább, hogy ez a levél az), amivel a követelést behajthatja, és be is fogja, abban biztosak lehetünk, sőt, ez a költség és követelés csak emelkedni fog. Mit is jelent a valóságban? Nem állítják, hogy a követelés jogos és jogerős, és nem állítják, hogy van nekik ilyen okmányuk. Csak annyit állítanak, hogy beadtak egy fizetési meghagyást, és hogy a jogerős fizetési meghagyás birtokában cégük majd jogosulttá válik a követelés behajtására. Egyetlen szó sem szól arról, hogy ők már most jogosultak, mégis annak tűnik a mondat. És ez az a hajszál, amiért utáljuk mi kis emberek a szolgáltatókat. Ez az a mondat és az a megfogalmazás, amiért sem az NFH sem a GVH sem senki egyéb nem tud velük semmit kezdeni, mert nem állítottak valótlant, csupán etikátlan és félrevezető a megfogalmazás, de ugye mondhatják azt, hogy hülye az aki nem érti amit írnak, ők erről nem tehetnek. Egy ilyen döbbenet arrogáns fenyegetőző levél egy szép A4-es wc papír, ki lehet vele törölni. Az ég világon semmit nem jelent, ennek ellenére meggyőződésem, hogy működik, és nemhogy ilyen, sokkal lazább hangú levél olvasatán is mindenki azonnal rohan fizetni mindenféle fiktív követelést. Én nem így tettem. De itt még nincs vége, folytatják.

A végrehajtási eljárás elkerülésére akkor van lehetősége, ha a tartozást 15 napon belül, egy összegben kamatokkal együtt megfizeti.

Na ebből is mit lehet kihallani? Hogy más esélyed nincs, véged van ha nem fizetsz, jönnek és kiraknak az utcára a nagydarab kétajtós szekrény kopaszok. Valójában ez a mondat sem állít valótlant, csak éppen nem tájékoztat mindenről, mert ez a Díjbeszedőnek nem érdeke és kötelessége. Kimaradt belőle egy fontos szó, a “CSAK” és ezért nem támadható. Mert ha azt állították volna, hogy CSAK akkor van lehetősége elkerülni, ha fizet az ember, az valótlanság lenne. Ugyanis ez az egyik lehetőség, a másik meg az, hogy az ember határidőn belül ellentmond írásban a közjegyzői fizetési meghagyásnak és kész.

Mit is jelent ez? A közjegyző tulajdonképpen egy követelés jelen szakaszában nem mást, mint egy postás. Elmegy hozzá egy cég, bead egy követelést, megfizeti ennek a díját és kész. A közjegyző kiküldi a követelést a címzettnek, akinek 15 napja van ellentmondani. Na de mi is ez? Akár egyetlen kézzel írott mondat, pl., hogy “Nem értek egyet a követeléssel, alaptalan jogosulatlan követelés”. Ami fontos, hogy szerepeljen benne, hogy a teljes összeget, kamataival és minden járulékos költségével együtt vitatom! Ennyi. Bélyeg, tértivevény, posta, mehet. Tehát NEM, nem CSAK az a lehetősége van az embernek a végrehajtás elkerülésére, ha fizet, hanem az is, ha két mondatban leírja a közjegyzőnek, hogy jogtalan követelés és nem fizet. Csak nyilván ezt nem teszi meg senki, illetve remélem egyre többen, azonban az ilyen és ehhez hasonló cégek még tudják, hogy a lakosság sajnos jogait tekintve eléggé alulinformált, egy kellően hivatalosnak tűnő, fenyegetőző hangú levéltől megijed és azonnal fizet. És ez működik. Éppen ezért írom ezt a bejegyzést, hogy ez az etikátlan viselkedés ne működjön, ne hozzon eredményt, csak mert erőszakosan és hivatalosnak tűnően közlik.

Annak rendje és módja szerint ellentmondtam a közjegyzői fizetési meghagyásnak, erre a döbbenetesen alpári Díjbeszedő levélre pedig nem is válaszoltam. Mert ezeket ám nem is tértivevényesen vagy ajánlottan küldik, simán egyszerű postai levélként. Ad1.: hogy szerintem ne legyen nyoma, esetleg le lehessen tagadni, hogy valaha küldtek ilyet ad2.: mert nem egy hivatalos levél, csak üres fenyegetőzés. Hogy mást ne mondjak hogyan lehetne a levél készhez vételétől számítva 15 napon belül rendezni a tartozást, ha a levél a postaládában volt, és nem igazolható, mikor lett átvéve. Profik tehát az ilyen leveleket megalkotó ügyvédek, csak társul hozzá a Díjbeszedő kicsinyes és dilettáns ügykezelése, mellyel egyből le is lepleződik, hogy nagyon nem komoly ez a levél.

Mivel a közjegyzőnek ellent mondtam, más lehetőség hiányában ment az ügy a bíróságra. Fontos! Jogerős közjegyzői fizetési meghagyás akkor keletkezik, ha az ember határidőre nem mond ellen! Akkor akár az is jogos követelés lehet, amit nem tudnak igazolni, akkor azt már, vagy csak nagyon nehezen lehet vitatni. Akár tehát a szomszédunk is beadhat ellenünk egy fizetési meghagyást, hogy tartozunk neki 100 millió Forinttal, ha nem mondunk ellen 15 napon belül a közjegyzőnek, akkor már tényleg tartozunk. Épp ezt taglalja a fenti szöveg, hogy jogerős fizetési meghagyás birtokában már mi mindent tehetnek. De mint ahogyan a követelés jogosságát a beadónak, az ellentmondást meg nekünk nem kell sem indokolni sem bizonyítani, vitatjuk és kész. Ilyenkor pedig a közjegyző ismét a postás szerepébe kerül, és az egész ügyet küldi a területileg illetékes bíróságnak. A lemez pedig fordul, és akkor innentől kezdve a követelést benyújtónak kell mindent hitelt érdemlően igazolnia, hogy jogos-e a tartozás. Csak eddig már nem szoktak eljutni az emberek sajnos, mert egy korábbi fenyegetőző levél után már fizettek. Éppen ezért mennek ezek a levelek, ilyen szövegezéssel, mert fenyegetőzni könnyű, itt azonban már mindent tényszerűen igazolni azért nem annyira.

Mondanom sem kell, a Díjbeszedő ezer sebből vérző, fiktív, jogosulatlan és alaptalan követelését érdemi vizsgálat nélkül elutasította a bíróság, még csak tárgyalást sem tűztek ki, meg sem kerestek engem, csak egyetlen levéllel, hogy a keresetet elutasították. Ennyi. Ez a magyar valóság 2015-2016-ban. Küld egy Díjbeszedő méretű, komolynak gondolt cég több száz ezres alaptalan követeléseket, olyan jellegű, olyan hangvételű és olyan megfogalmazású leveleket küldenek, melyből szinte kivétel nélkül minden ember azt gondolja, hogy nincs más választása, csak fizetni, közben pedig amint olyan fázisba kerül az ügy, hogy nem csak ugatniuk és fenyegetőzniük kell, hanem igazolni is, akkor kiröhögi őket a bíróság.

Könyörögve kérek mindenkit, ne dőljön be a multik, vállalatok, hivatalok ilyen és ehhez hasonló fenyegető leveleinek! Soha ne fizessünk be olyat, amiről csak kicsit is azt gondoljuk, hogy valótlan, nem jogos, nem vettük igénybe és nem fogyasztottuk el. Hiába jönnek a fenyegető levelek, a végén nekik kell igazolni, és ott már nem felénk, hanem a bíróság felé, akit nem hat meg az arrogáns, fenyegetőző és határozott fellépésük. De fontos! Mindig minden levélre határidőben válaszolni kell! Egy határidő elmulasztás, és máris nyert ügyük van!

No de az ügy itt még nem ért véget. Tegnap ismét érkezett egy levél, ez is hasra ütés szerű összegről. Fél évig nem jelentkeztek, eddig gondolkodtak, mit is kéne írni. Mint említettem volt egy bírósági végzés ellenük (mármint nem a Díjbeszedő, hanem a nekik követelést beadó meg köztem), meghatározott az egy dátumot, hogy meddig nem lehet már tartozás és követelés. A korábbi levél tartalmazott korábbi időszakokra is, de ez az új levél már okosan nem. Azonban kb ennyi volt benne az okosság. Nem valós dátumokat írok, csak fiktíveket, de kell, hogy értsük. Mondjuk 2013.05.16.-áig volt rendezve minden tartozás az ítélet szerint, 2013.12.31.-ig szolgáltatott a cég, tehát eddig lehetett volna még bármi követelést kitalálniuk. A régi levél 2013.05.16 előtti, és 2013.12.31.-e utáni időszakra is tartalmazott követelést, ami fizikálisan nem lehetséges. Na most küldtek a srácok egy, a korábbinál jóval kisebb, de azért még mindig elmebaj összegről számlát, mégpedig úgy, hogy ezt 2013.06.15-2013.06.15.-e közötti időszakban kiállított számlákra vonatkozik. Ez nulla nap, mert ezen időszak között nincs semmi, de oké, nem agysebészek dolgoznak a Díjbeszedőnél. Lényeg a lényeg tehát, nem erre a nulla napra vonatkozik a fogyasztás, mert az ugye butaság lenne, ebben a nulla napban csak a fogyasztásra vonatkozó számlákat állították ki.

Na már most. Mint azt a jogerős bírósági ítélet kimondja, nekem nem lehet semmilyen tartozásom 2013.05.16.- napjáig. Mit csinál az egyszeri szolgáltató? Mivel a korábbi több száz ezres fiktív követelése megbukott, mert még csak azt sem írta be helyesen, hogy melyik időszakra követel, bead egy új követelést, a bíróságnál rögzített időpont utánra. Node figyeljünk csak mennyivel? Egészen pontosan 30 nappal! A dátumok itt nem stimmelnek direkt, de valóban 30 nappal későbbre állítottak ki nekem egy számlát. Tehát XY időpontig biztosan nincs egy fillér tartozásom sem, 30 nappal később pedig azonban már közel 100e Ft-al tartozom ismét. És tessék elhinni nekem, nem nem arany vagy gyémántpor zúzása volt a szolgáltatás tárgya, meg nem is űrkutatás, sima egyszerű hátköznapi közüzemi szolgáltatás.

A korábbi szolgáltató csalt, hazudott, csinált amit csak tudott amíg szolgáltatott nálunk. Elzavarták, fogalmam nincs jelenleg hol van és mit csinál, de nyilván nincs már bevétele, dühös, vagdalkozik, és mindenféle agyrém követeléseket küldözget mindenkinek. Gondolom valami IQ király 2 általánost végzett agresszív majom lehet az ügyvezető, aki megszokta, hogy régen ő volt a nagy ember, most meg felkopott az álla, és nem tudja mit tegyen dühében. De mindenesetre ennyi esze van. Vagy olyan időszakra ad be ismét több százezres fiktív követelést, mely időszakra korábban már adott be, bíróságra mentem és nyertem, tehát arra az időszakra már nem adhat, vagy el tud jutni agyilag odáig, hogy ez a dátum utánra adjon be követelést, csak már annyi esze nincs, hogy legalább az valamennyire hihető és életszerű legyen. Persze semmilyen számla, okmány, dokumentum nincsen, de 2016-ban neki eszébe jut, hogy szerinte én még 2013-ban elfogyasztottam 30 nap alatt 100e Ft-ot, és azt most már nagyon be kell fizetnem. Mindezt persze közvetlen az után, hogy ősszel már megküldte, hogy végem van azonnal, ha ennek sokszorosát nem fizetem be. Meg a díjbeszedő is kijelentette, hogy addig nem hagyja abba azt az esetet, amíg a teljes követelést kamataival együtt be nem fizetem. De valahogy arról már nem is beszélünk, az most már mégsem jogerősnek látszó követelés.

És ez sajnos a magyar valóság 2016-ban. Hivatalok, multik, illetve a Díjbeszedő féle cégek ilyen és ehhez hasonló leveleket küldenek az embereknek, annak a látszatát keltve, hogy ellenőrzött és jogos követelésekről beszélünk. Persze ha bárki támadná őket, azzal védekeznének, hogy ők nem vizsgálják, nem ellenőrzik a követelések jogosságát, eredetét, hitelességét, erre sem módjuk, sem idejük, sem lehetőségük nincs. Ez igaz is, erről nem ők tehetnek, a jogosulatlan követelést nem ők találták ki. Azonban nyilván a sikerdíj érdekében minden követelést elemi érdekük behajtani, és ez itt a nem korrekt, mert az ilyen levelekkel azt a látszatot igyekeznek kelteni, hogy nincs egyéb lehetősége az embernek, csak a fizetés, akár jogos a követelés, akár nem. Ők nem érdekeltek abban, hogy az ügyfélnek ne történjen túlszámlázás, és hogy csak a korrekt összegeket szedjék be. Sőt, ennek ellenkezőjében érdekeltek, ha jobban meggondoljuk.

Éppen ezért én itt és most kérek meg mindenkit, hogy jogos és valós fogyasztásait és költségeit persze minden esetben rendezze, de ezen túl azonban vésse az agyába, higgye el és fogadja meg, hogy semmiféle jogosulatlan követelést nem tud megfelelő jogi eljárás és bizonyítás, bírósági tárgyalás és ítélet nélkül érvényesíteni rajta senki! Ne féljen a hatóságoktól, főleg ne egy Díjbeszedőtől és az ilyen fenyegetőző, hazugságot nem, de egyéb tényeket sem tartalmazó levelétől. Egészen nyugodtan ellen lehet mondani a közjegyzői fizetési meghagyásnak, és elmenni a bíróságra, ott is emberek vannak nem eszik meg az embert, sőt, kifejezetten jó móka. Mert addig működik ez a megfélemlítésre alapuló rendszer, amíg fent tudják tartani mindenkiben azt az érzést és azt a látszatot, hogy a bíróságra menetel egyenértékű azzal, hogy végünk van, hogy irdatlan költségeink lesznek, és visznek az adósok börtönébe. Felejtsük el ezt, és álljunk ki magunkért, mert más nem fog.

A másik ilyen a parkolás. Ide is fel tudnék sorolni vagy 5-10 olyan tételt alapból, ami nem szabályozott, vagy az, de nincs betartva. Le is fogom írni, majd egy következő posztban, mert itt is éppen most vagyok túl egy horrorisztikus, de sikerrel végződött történeten.

Illetve mindenki tudja pl. hogy egy vízórát hitelesíteni kell, hogy hivatkozni lehessen arra, hogy jó az amit mér, de mondjuk egy sebességmérő órát is hitelesíteni kell, a nélkül nem hiteles. Két gyerekkel járok, abszolút betartom a szabályokat és sebesség korlátokat, de egyszer én is belefutottam egy trafipaxba pár évvel ezelőtt, 50-es táblánál mentem 56-al. Komoly bűncselekmény. Jött a 30ezres csekk. A neten számos helyen megtalálható az az irat felsorolás, minek kell ott lennie a rendőrautóban, hogy hiteles legyen a mérést, és jogos eleve az eljárás, hogy mérnek. Nem mellékes persze az sem, hogy hol mértek, mert ezt az én esetemben épp városhatárnál volt. Ha az autó ott állt ami mért, de a mérési pont már a településen kívül volt, akkor ott 70 a sebesség határ, és nem sértettem szabályt. Ezeket és még néhány ilyet kérdést megfogalmaztam, hogy ugyan már legyenek kedvesek igazolni, hogy hol volt a mérési pont, és nem az autójuk helye, illetve kérem igazolják az óra hitelességét is. Válaszra sem méltattak. Míg van elég ember, aki mindent szó nélkül befizet, akár jogos, akár nem, addig nem fognak ők maguk a szabályok betartásával, következetességgel, jogkövetéssel bajlódni.

Ezen csak mi fogyasztók, emberek tudunk változtatni! Álljunk ki magunkért! Minden esetben feltételezzük azt, hogy nem biztos, hogy jogos az a követelés, az a csekk, számla és esetleg bírság, ami érkezett. Sok embernek sajnos még a jogos járandóságát sem, vagy késve és levonásokkal fizetik csak meg, mi se adjunk oda senkinek olyan összeget, ami nem jár. Igenis vannak jogaink, és ehhez még csak ügyvédnek sem kell lennie senkinek, illetve jogi segítséget sem kell kérnie, csak bátrabbnak lennie, utánajárnia, gondolkodnia.

Tegyük ezt meg, mert nem másért tesszük, hanem magunkért, családunkért. És ha több tudatos ember és fogyasztó lesz, és nem tudnak a kicsinyes alantas módon átverni, megkárosítani minket, attól jobb lesz a világ.

Végezetül pedig az összes, fenti bejegyzésben említett szereplőnek üzenem, nem kell perelni, ez egy blog, magánvélemény, nem tényeket állítottam, még az is ami annak tűnik, kijelentem, hogy kizárólag magánvélemény közlése. Az összes adat, információ, esemény és helyzet leírás csak és kizárólag magánvélemény, és ennek a közlése. Erre tehát ne fecséreljünk többlet energiát, inkább egy korrekt ügy és ügyfél kezelés kialakítására fordítsuk azt is.

Facebookpinterest
Facebook Kövess minket!

2 hozzászólás érkezett az alábbi témában: “Szolgáltatók vs. kisember – avagy fogyasztói kórkép 2016-ban

  1. Szia,

    ez a díjbeszedő faktorházas hercehurca ment ügyvéd nélkül is? Túl vagyunk a közjegyzőnek megírt ellentmondáson, tegnap kaptuk meg a levelet bíróságtól, és eléggé ökölbe szorult az arcunk, hogy most mifasz legyen.
    (miközben a nyufig a nyugdíj bizonyos részét a NAV levelére, akiket a Faktorház tájékoztatott arról, hogy nekik jogos követelésük vala.)
    Mivel a díjbeszedő vizet/szemétszállítást és még ki tudja mi mindent külön követel, már az se teljesen visszakövethető, hogy melyik ügy melyik szolgáltatásra vonatkozik.

    Ü:
    b.

    • Kedves Szarka E!

      Igen, abszolút mehet ügyvéd nélkül is!
      Ebben az országban a multik és a szolgáltatók még mindig az “ÁTKOS” árnyékából élnek, hogy az emberek félnek a hatalomtól, a komoly levelektől, a bíróságtól, stb.
      Nem kell félni a bíróságtól, tök poénos hely!
      Még ha az első fokon vannak is néha dilettáns és szintén hatalomtól félő bírók, mint nekem volt a parkolási ügyemben, amit szintén elolvashat az oldalon, akkor ott a másodfok, ahol már valóban kivétel nélkül komoly, realitás és törvény alapján döntő bírók vannak, és nem 25 éves bíró lánykák, akik nem mernek önkormányzat vagy multi ellen ítélni!

      Nagyon nem járnak ők jól azzal, ha odamennek és pereskednek, csak izmoznak mindennel, hogy ha az utolsó pillanatban is, de az alperes visszakozzon!
      NEM SZABAD! Bele kell állni!

      Ott egészen konkrétan az lesz a helyzet, hogy az utolsó szögig nekik kell mindent igazolni, hogy mikor mit miért számláztak, mikor olvastak le, mik voltak az óraállások, milyen nyilvántartás vezettek, hogy könyvelték a befizetéseket stb. stb. stb.

      Csak szeretnék azt a látszatot kelteni, hogy ők ott karba tett kézzel hátra dőlve nézik majd, ahogy az alperest faggatják, kínozzák.
      Alapvetően onnan indul az ügy, hogy Ön ezt mondja, vitatja a követelést, a felperes átláthatatlan elszámolást ad, vagy nem ad elszámolást, nem volt leolvasás vagy nem az alapján számláztak, nem könyvelték vagy nem nyomonkövethető a befizetések kezelése, stb.
      De persze már az első perctől biztosítani kell mindenkit arról, hogy a jogos tartozást megfizetik, de a tartozás vagy annak mértéke vitatott, nem jogos.

      Ön az alperes, Önt perelték be, ön csak védekezik, nekik kell az ügyet elővezetni, és minden kétséget kizáróan mindent igazolni.
      Az embereknek lehet ugatni és megfélemlíteni, a bíróságnak nem, azzal fogják kezdeni, hogy olyan mennyiségű dokumentumot és paksamétát kérnek be tőlük mindenről, amit 3 emberük egy hétig fog gyűjteni!
      És az nem igazolás, hogy ők kinyomtatták a gépből, mert benne van a gépükben!
      A leolvasásokkor jegyzőkönyv, fotó készül, dátum, aláírás stb, ezt mind be lehet kéri, hogy átlátható és követhető legyen.

      Szóval higgye el, nem akar perre menni a szolgáltató, csak izmoznak, ott nekik nagyon sok feladatuk lesz!
      Mindig abban bíznak, hogy az alperes az utolsó percben fizet, és peren kívül megegyeznek.
      Még a tárgyalás napján a bíró is rákérdez erre, még ott is van rá lehetőség.

      Nem kell félni tőlük, pont erre hajtanak és erre alapoznak sajnos!

      Persze a konkrét esetet nem ismerem, azt nem is kell nekem elmondani, de ha valós a tartozás és jogos a követelés, akkor be kell fizetni, mert akkor tényleg csak veszteni tud az ember!
      Akkor mindent fognak tudni igazolni is, és a perköltséggel és egyebekkel még növekedni is fog az összeg.
      Szóval arra nem használható a bíróság, hogy jogos tartozásokat eltöröljön.

      De ha nem jogos, nem korrekt vagy nem pontos a követelés, vagy bármilyen szempontból valóban vitatható, akkor mindenképpen végig kell vinni az ügyet, nem kell tartani a szolgáltatók által megfélemlítésből dobált nagy szavaktól, mint per, bíróság, követelés, ügyvédi díj és hasonlók!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az időkorlát lejárt. Kérjük töltse újra a CAPTCHA kódot.