Magyar Telekom vs. Nagykovácsi 2017 – avagy amikor a fagyi visszanyal

Facebookpinterest

Egyik legjobb baráton Nagykovácsiban lakik, ő osztotta meg velem ezt, az amúgy az országra sajnos eléggé jellemző történetet, amit úgy gondoltam, néhány mondatban leírnék.

Nagykovácsi egy zsákfalu (illetve nem falu, hanem nagyközség, de olyan szó nincs, hogy zsáknagyközség), Budapest második kerülete mellett, kék busz járattal, kb 9000 körüli lakos számmal (aki nem ismerné, mert elsőre én is távolabbi vidéki városnak gondoltam). Annak ellenére, hogy kb. 15 perc autóval a belváros, barátom elmondása szerint, bár imád ott lakni, néha olyan ez a hely, mintha a világ vége lenne. Egyik legdurvább esete pár éve az volt, mikor az egész település befagyott, leszakadtak az út felett a vezetékek, mert a fákra nehezedő jég súlya lenyomta, és a település napokra el lett zárva a külvilágtól, áram és fűtés nélkül, míg alig pár kilométerre tőle a II. kerületben sütött a nap.

No de a jelen eset nem ilyen katasztrofális (csak majdnem), mégis azért sokban hasonlít a fenti helyzethez, mégpedig olyan téren, hogy milyen az a hely, ami gazdasági szempontból szürke folt a szolgáltató óriások számára.

No de hagyjuk is a ködösítést, nézzük, miről is van szó. Barátom 9-10 éve lakik Nagykovácsiban, azóta a kizárólagosan az ott szolgáltató Telekommal van szerződésben, mert más internet és TV szolgáltató nem látott fantáziát a településben (tányéros TV biztos van, de azt nem akart, meg netre nem megoldás). És elmondása szerint természetesen ennek megfelelően is szolgáltatott a Telekom, nulla fejlesztés, nulla invesztáció, a vidékieknek jó lesz a 10-20 mbit is, gondolhatta ezt a Telekom (bár 1-2 éve már neki is 100mbit van, nekem meg már rég 1000mbit). De ez még csak egy dolog volt, olyan storyt is mesélt a barátom, hogy folyamatos panaszkodás és rendszeres net megszakadás után végre nagy kegyesen kijött egy szerelő a Telekomtól, modemet és kábel csatlakozókat cserélt, aztán közölte, hogy igen, hát 120-140 körüli megszakadás volt az elmúlt pár hónapban. Mire a barátom: “Akkor nem kellett volna esetleg előbb, mondjuk a negyedik-ötödik kérésem és bejelentésem után kijönni?” Mindegy, nem gond, nincs konkurencia, nem tud mást választani az ügyfél, tojni rá! A horror sztorikat, net megszakadásokat, adás kimaradásokat vég nélkül hallgattam mindig.

forrás: nemkutya.com

Lényeg a lényeg, masszívan és vastagon le volt ejtve Nagykovácsi a Telekom részéről! (Szigorúan barátom állítása szerinti magánvélemény tisztelt Telekom ügyvéd sereg! Nem ténymegállapítás, csak a szólásszabadság gyakorlása ez is meg az egész cikk is mint magánvélemény! De azért egyedi esetnek és alaptalan véleménynek nem mondanám, ahogy a jelenség körüli közösségi oldalbejegyzéseket a barátom mutogatta, elég széles körben lett tele a hócipője már mindenkinek a Telekommal arrafelé!) A pofonnál is egyszerűbb ok: nyilván nincs konkurencia, mit törjük magunkat! Sokszor Skype-oltunk a barátommal, vagy online játékokat játszottunk együtt, kriminális milyen mértékben szakadt meg a kapcsolata, míg nálam vígan volt net. Kénytelen volt alternatívát is szerezni, egy korlátlan mobilnetet vett a telefonjára is, a gépbe meg egy USB Wifi adapter, és amikor elment a vezetékes net, használta a mobilnetet, mert a munkájához is aktívan kell. Ergo el lehet képzelni, hogy milyen mértékű kiesések lehettek, ha ilyen beruházásra adja a fejét, és erre kényszerül.

Nemrég azonban nagy fejlesztés volt, kb egy éve már nála is ha jól emlékszem 100 vagy 120 Mbit-es net van, ez volt a max, amit ki lehetett nyomni a szolgáltatóból, kb 2016-ban.

No de ez az álomvilág úgy látszik egészen eddig tartott a Telekomnak, azaz 2017 szeptemberéig. Amikor is elkezdtek Digi-s kocsik járkálni a faluban. Barátommal voltam éppen, mentünk moziba, amikor félre is húzódtunk, és kiszóltunk az oszlopok alatt ténfergő szerelőnek, hogy: “kötik be a Digi internetet?!” Mire elég érdekes válasz jött, ledöbbentünk! Az illető egy büdös szót nem tudott magyarul, lányos zavarunkban nem is tudtuk megállapítani, hogy Oroszul vagy Románul beszélt, de aztán a kocsira is vetettünk egy pillantást, és “digi.ro” volt rajta, ami azért segített kicsit a beazonosításban. Azért ez is kemény meglepetés volt!

Ezt hirtelen nem is értettük?! Nincs elég magyar munkaerő?! Olcsóbban dolgozik a román kolléga? Félnek, hogy a Telekom szabotálja a hazai technikusok munkáját? No mindegy is, nem akarunk ironizálni meg politizálni, viccet félretéve a lényeg kiderült, igen, a Digi köti be magát Nagykovácsiba 2017 szeptemberében végre, és a jövőben nem lesz monopol helyzetben a Telekom a településen.

A képünk csak illusztráció (forrás: prohardver.hu)

 

Azóta többlet információk is vannak, elvileg első körben csak a légkábeles részen lesznek (mert akkor gondolom Nagykovácsi egy jelentős része földkábeles, de ha tévedek elnézést), és 800-1200 körüli ügyfelet tudnak kiszolgálni, de a rendszert rohamosan bővítik majd. No de ez csak az érem egyik fele, és még csak nem is ez az örömhír az, amiért a cikk született.

Ennek oka ugyanis nem más, mint a Telekom amúgy abszolút logikus és anyagilag indokolt, de végtelenül szánalmas és megvetni való reakciója! Ugyanis hogy, hogy nem, a Telekom elkezdett mozgolódni Nagykovácsiban, de gőzerővel. Barátom már a 3. szórólapot veszi ki egy hónap alatt a ládából, hirtelen előkerültek az 1000Mbites ajánlatok is valahonnan a föld alól, konkrét üzletkötői névvel és telefonszámmal ellátva, attól a szolgáltatótól, aki az azt megelőző 9-10 évben egyetlen szórólapot sem dobott a ládákba, egyetlen kapcsolattartót sem küldött az ügyfelekhez, és egyetlen lépést sem tett annak érdekében, hogy korrekt szolgáltatást nyújtson és elégedett ügyfélkört építsen ki az általa monopol helyzetben birtokolt területen (nem tényeket közlök, barátom abszolút nem elfogulatlan véleményét tolmácsolva vetjük mindezt online papírra).

Korábban kb. fél évet kellett még arra is várnia, hogy egy szerelő kijöjjön, több, mint 100 vonal szakadás után, de most aztán hirtelen mindent bele. Állítólag (bár mi még nem láttuk), már hangosbemondós kocsikkal is járja a Telekom a falut, ügyfeleket toborozva! Gondolom mint a Balaton körül a cirkuszokat szokták reklámozni, meg a lakótelepek aljában a teherautókról a burgonyát árulni ősszel, vagy ahogy a Family Frost sárga autó nyomja. Elég komolytalan ez a Telekomtól! Főleg az elmúlt évek után! De tényleg! Szánalmasak! Eddig nem számított itt senki, mert garantált ügyfél volt a település! Most meg hirtelen elkezdtek rettegni, vélhetőleg jogosan, hogy tömeges elvándorlás lesz! De még most is csak az arrogancia és ismét csak a moslék hozzáállás jön ki! Nyilván 1.: eddig nem számított senki, nem mozogtak, mert nem volt konkurencia, most hirtelen számít, hogy jelen legyenek és tudassanak magukról 2.: ha most nagy hirtelen szemkiszúrós ajánlatokkal 1-2 év hűségidőre leköti a lakosság egy jelentős részét, akkor akár jön a Digi, akár nem, nem tudnak váltani. Véleményünk szerint egyértelmű, hogy ez a cél, és gyomorforgató ez az üzleti magatartás! Valahogy nehezen képzeljük el, hogy a belvárosban, ahol eleve 2-3-4-5 szolgáltató van egy területen, és jön egy hatodik, akkor a Telekom ott is zenés kisautókkal kezdi el járni az utcákat, hogy jaj ne menjen senki már sehová! Maradjon mindenki a mi ügyfelünk könyörgünk! Ott, Nagykovácsiban akkor most miért is?! Gondolom az sem tesz jót nekik, hogy elvileg október végén lép életbe az a rendelet vagy törvény, hogy már nem lehet két éves hűséget kötni, ezért feltételezem még most aláíratják mindenkivel, akivel csak tudják, de csak önmagában ez gondolom kevés lenne, akkor az egész országban mindenfelé invázióznának a kis zenélő T-autók.

Ezzel kapcsolatban pedig csak az a kérdés merülne fel bennünk: ha abszolút korrekt, prémium szolgáltatást nyújtott a Telekom, maximálisan profi ügyfél kezeléssel, minimális kiesésekkel, gyors reakció időkkel, akkor miért kell ennyire rettegni? Miért kell ennyire tartani a tömeges elvándorlástól?! Miért kell orrba szájba szóró lapozni és hangosbemondós autóval nevetségessé tenni magunkat?! Tán mert tudjuk, hogy hogyan viselkedtünk? Tudjuk, hogy hogyan szolgáltattunk? Tudjuk, hogy utál minket a helyi lakosság, és tudjuk, hogy végre itt a lehetőség a kezükben, hogy viszonozzák mindazt a sok törődést és kedvességet?

De én akkor itt most be is fejezem a tolmácsolást, átadom a szót és a billentyűt, és barátom saját szavai következnek: (persze csak ismételni tudom magam, mind jómagam, mind az egész blog elhatárolódik mindattól, ami itt elhangzott, kizárólag magánvélemény, a szólásszabadság és szabad véleményformálás gyakorlása, akár milyen szitkozódások következnek, az oldal semmilyen felelősséget nem vállal érte. De azért Hajrá nagykovácsiak!!! Mutassátok meg nekik!!!!)

forrás: pexels

Kedves Nagykovácsi barátaim! Ne dőljetek be a Telekom mostani viselkedésének! Nem TE érdekled őket, csak a PÉNZED, amit a most, sok év után már elveszthető ügyfél jelent! Eddig nem kaptunk figyelmet! Most hirtelen miért? Ha új hűségszerződést köttök, 1-2 évre ismét megfosztjátok magatokat a döntési lehetőségtől, ami pedig végre már lenne! Tartsatok még ki egy kicsit! Végre halljanak rólunk a csodás T-ben! Eddig le voltunk ejtve, mert nem tudtunk mást választani, most hirtelen fontosak lettünk? Nem így van, most is csak a bevételt féltik! Üzletkötői telefonszámokat, szórólapokat, zenélő kis kocsikákat kapunk hirtelen? Szánalmas!!!! Borzalmasan szánalmas!!! Maximum pár 10 milliós bevétel lehetünk havonta a Telekomnak. Persze én is tudom: aprópénz ez nekik. Aprópénz, de azért fájhat, és fájna, ha bekövetkezne. Különben most nem így viselkednének! Nem jönne a szórólap és nem jönne a zenélő kiskocsi! Mert ez a havi 15-30 millió azért mégiscsak 15-30 millió, és sokat nem kellett érte tenni. Túl sok Telekomos autót nem láttunk az elmúlt 10 évben! Túl sok fejlesztést nem kaptunk az elmúlt 10 évben! Túl stabil szolgáltatást és ügyfél centrikus ügyintézést sem kaptunk az elmúlt 10 évben! Ezzel szemben kb. két – két és fél milliárd ft bevételt termelhettünk a Telekomnak az elmúlt 10 évben. Meglátjuk most hogy hogyan tovább. Nem akarok szándékos kárt a Telekomnak, nem mondom, hogy ne kössön velük senki, de annyit azért mondok, hogy ez fájna. Ha nem is annyira, mint nekünk az, amit az elmúlt 10 évben kaptunk tőlük, de azért fájna. Mindenki döntsön belátása szerint, és mindenki döntsön a szerint, hogy mit kapott ő a Telekomtól az elmúlt 10 évben?! Hogy mennyit és milyen korrekten foglalkozott vele a Telekom az elmúlt 10 évben?! Én biztosan váltani fogok!

Nekem pedig összességében csak annyi tanulságot sikerült a végére leszűrnöm barátom történetéből, és egyben ennyit is üzennék minden kereskedőnek, szolgáltatónak, multinak és bárkinek, hogy ne csak akkor legyen korrekt, ne csak akkor kezdje el törni magát, ha már nyakán a konkurencia! Akkor is igyekezzen a maximumon teljesíteni, ha monopol helyzetben van, mert ez nem tart örökké. És azon a napon, amikor rányit a konkurencia, addigi ügyfeleid olyan mértékben lesznek hűségesek hozzá, amennyi figyelmet és törődés, illetve korrektséget ők kaptak a korábbiakban.

Azt hiszem, erre szokták mondani, hogy a fagyi visszanyal…

Facebookpinterest
Facebook Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az időkorlát lejárt. Kérjük töltse újra a CAPTCHA kódot.