Marketing csúcsra járatás 2016, avagy a GLAMOUR-napok már a spájzban vannak!!!

Facebookpinterest

Kevés dologtól borulok ki (na jó, ez így nem igaz), de amit a GLAMOUR művel, az azért már tényleg messze tűréshatár feletti. Bár tény, hogy a célt elérték, mindenhol ott a képük, mindenki róluk beszél, még én is hallottam róluk és kiborultam tőlük, illetve születik még egy 1001. cikk is róluk, ami ráadásul nem is PR, és még csak pénzt sem adtak érte (sajnos). Azt gondolom, erős marketing jelenlét ide, hatékony reklám oda, ez azért akkor is nagyon túlzás. Értve ez alatt azt, hogy jelenleg éppen talán csak a Blaha aluljáróban a nyilvános WC-ben nincsenek GLAMOUR-napok, mindenhol máshol azonban igen.

Persze értem én, hogy kemény a verseny, értem én, hogy nyomulni kell, de ez ilyen mértékben talán már inkább kontra produktív. Épp a napokban beszéltünk Pufival arról, hogy milyen visszás eredményt hoz az éttermeknél is ez a korunkban egyre erősebben tapasztalható önfényezés. Számos pénzért rendelt PR cikk jelenik meg mindenhol, ilyen-olyan offline vagy online lapokban, hogy mekkora isten király az a hely, mennyire remek a kaja, kiváló a kiszolgálás, meg miegymás, a szokásos ömlengés. Ehhez persze az a szűk sznob réteg azonnal elismerően áll hozzá, akiknek elég megmondani, hogy mi a trendi, és akkor neki egyből az is lesz a trendi. De a többség már nem ezen a véleményen van.

women-shopping-06

Elég megnézni az ilyen túl-hype-olt helyek Facebook oldalát, melyeken is a hozzászólók 80-90% azt írja, hogy elégedetlen volt, többet várt, stb. És itt esnek saját csapdájukba az éttermek a megrendelt és agyon magasztaló PR cikkekkel, mert sokan még a mai napig elhiszik, hogy vezető híroldalakon, prémium magazinokban, valóban egy privát ember, vagy az újságíró tesztelt, és valóban egy elfogulatlan véleményt olvas, nem pedig egy kemény pénzekért vásárolt reklámot, és ezek alapján jogosan emelik magasra az elvárásokat is. Ezek a helyek tehát ha valóban remek kajával, korrekt hozzáállással és baráti árakkal kiváló minőséget adnak, ezt némi Google és FB reklámmal megtámogatva, annak éppen ugyan úgy híre menne annyira, hogy kipróbálják, majd ha tényleg kiváló, akkor a közösségi médiában is szárnyra kap, ez pedig hosszabb távon többet ér, mint bármilyen pénzért vett alkalmi jó megítélés.

Ha persze valaki egy nyárra tervez, akkor mehet a megrendelt jó vélemény cikk áradat, de ma már mindenki megnézi az étterem web és/vagy FB oldalát, ha másért nem is, hát a cím miatt, és ha ott azt látja, hogy a valós emberek valós véleményének zöme elégedetlen, akkor már el sem megy kipróbálni. Persze akik negatív véleményt írtak, azok egyszer odamentek és fizettek, de többet ők sem fognak, ezért mondom, hogy ha egy nyárra tervezünk, akkor ez így oké. De ha szeretnénk még jó pár év múlva is ebből élni, akkor engedjük, hogy a vendég minősítsen minket, ne a fizetett sajtó, mert végül is rajtuk múlik, hogy jönnek-e még, és hozzák-e a pénzüket holnap is. Azzal pedig, hogy jó pénzért a média minket előre az egekbe magasztal, csak az elvárást növeljük, és egy kipróbálást ugyan könnyebben érhetünk el vele, de az sokkal nagyobb eséllyel lesz negatív, és újabb látogatás már nem fog következni.

women-shopping-02

Nyilván ezt a marketingesek is pontosan tudják, de nem fogják az ügyfélnek ilyen módon kifejteni, mert nem hülyék. “Uram, nem kéne most megrendelnie 300.000,- ért ezt a látszólag privátban tesztelős, de közben fizetett elégedettségi cikket, mert kóstoltuk a kajájukat, és nagyon nem jó, ergo kamu a cikk, mindenki csalódott lesz, és ezzel el is vágják magukat a jövőre nézve. A cikk miatt nem semlegesen, hanem mindenki nagyobb elvárásokkal jön majd ide, de mivel nem tapasztalja azt, amit mi itt a cikkben össze hazudunk, elégedetlen lesz, holott a magasztaló cikkünk nélkül, előzetesen kialakult magas elvárások hiányában talán még elég is volna az amit nyújtanak. Így azonban mindenki megírja majd a neten a rossz véleményét, és azok lesznek nagyobb számban, nem a 2-3 vásárolt cikk. Ne költsön ránk most több száz ezer Forintot, kicsit még emeljen a minőségen és vegyen simán Google reklámot, ha finom és jó árú lesz minden, annak úgyis híre megy, és jön majd a nép.” No de mindegy is, sem a cikket rendelő ügyfél, sem a vásárló nem ennyire tudatos, szóval ismét nyertek a marketing zsenik. Mert hogy 2016-ban még elhiszi valaki, hogy egy komoly magazinban akár háztartási gép, akár autó, akár számítógép alkatrész, akár egyéb technikai eszköz, TV, mobil független tesztgyőztes lehet, az eléggé meglepő. Biztos csak nekem szúr szemet, de valahogy az ilyen független tesztekben mindig az a győztes, aki hogy-hogy nem abban a magazinban 3 oldallal később egy teljes oldalas reklámot is vásárolt, pár száz ezer Forintos áron. De ez biztos mindig csak véletlen!

No de ennyire nem akartam elkanyarodni a GLAMOUR-napok-tól, mert végül is ez az, amitől most kisül az agyam! Írd és mond, tegnap konkrétan három (3!!!!) reklám jött egymás után a rádióban, hogy éppen hol vannak GLAMOUR-napok! De egészen durvák is voltak, pl. Praktiker! Hirtelen el is képzeltem, hogy ha a trendi 20 éves csinos fiatal szinglik felmutatják a Praktikerben a GLAMOUR-t, akkor féláron kapnak cementet, vagy rotációs kapát. A cél persze elérve, még én is foglalkozom vele, pedig eddig azt sem tudtam, a Glamour egy éjszakai bár, fehérnemű márka, vagy illatszer de ettől sem magazint nem fogok venni, sem kedvezményes kuponnal hobbi betont, csak mert olcsóbb. Ilyenkor az emberek a statisztikák szerint kicsit “megvadulnak”, és sokszor olyat is vásárolnak, amire nincs is igazán szükségük.

women-shopping-05

Ezek ráadásul nyilván a kuponok miatt valamilyen kedvezmények, mely a célállomásnak is reklám, és feltételezem éppen ezért ezeket zömében ők ajánlják fel, de ez a fajta jelenlét akkor is olyan mérhetetlen befektetéssel jár, hogy talán egyszerűbb volna venni egy lakossági adatbázist, rászűrni a célcsoportra, és három hónapig ingyen magazint postázni nekik. Ha a cél a vásárlás, ezzel már megszokják, hogy jön a lap, olvassák, megszeretik, és meggyőződésem, hogy nagyobb arányban lesznek utána előfizetők, mint ahányan a szúrófűrész osztályon tipródnak GLAMOUR-al a kezükben, és keresik a kuponhoz illő gépet. Persze nyilván ezt a magazint a szokásos létszám sokszorosa vásárolta meg, a kuponokért, no de hoz ez hosszabb távon is hasznot? Főleg az akcióban részt vevő partnereknek? Mert szerintem azért a nagyon nagy cégeknek ez inkább ciki, mintsem érdem. Például egy Média Markt miért szorul rá erre? Nincs elég pénze saját reklámra? Mert azért ne feledjük, ez nem a karitatív hozzáállásról szól. Ugyan így a sok neves divat és illatszer márka? Ezeknél mind nagyobb lett a GLAMOUR?! Én ezt nem pontosan értem, de biztos én nem értek hozzá, azonban én azt látom, hogy egy remek ötlettel a GLAMOUR tolatja magát előre ezekkel a cégekkel, és nem pedig fordítva.

Mert mi tagadás jól láthatóan a Glamour-nál tényleg marketing zsenik dolgoznak. Tegnap voltam pl. egy plázában, és nem volt olyan sarok, ahonnan nem a Glamour felirat és borító nézett volna vissza rám. És értem, hogy nem kevés pénzt áldoztak erre, de nem hiszem, hogy pl. a Média Markt-nak, Parktikernek, Apple boltnak, akkora hatalmas többlet reklámot és profitot hozott a Glamour, mint a magazinnak az, hogy az összes bejáratánál ott álltak halomban az újságok, és a molinók. Nekem tehát ez olybá tűnik, hogy a Glamour gurui ugyan hatalmas, de mégsem akkora befektetéssel tettek szert olyan brutál megjelenésre és hírverésre, melynek valós ára ennek sokszorosa lett volna. És ahogy már mondtam, sok esetben úgy érzem, hogy messze többet és nagyobb hírverést kaptak ők, mint az akcióban részt vevő partnerek. Összességében az egész szükségességét azonban én mégsem értem, de komolyan, mert ilyen brutális mindenen átívelő akciót soha senki másnál nem szoktam látni, és abszolút nem látom a létjogosultságát sem.

women-shopping-03

Na de komolyan, viccet félretéve, elég durva a lefedettség, megosztanék párat az elképzeléseim közül:

  • 576 Kbyte: Lila hajú, fekete szerkós orr piercinges emo-s és MMO-s lány nyomul be a hasonszőrű barátnőkkel a shopba, GLAMOUR-al a kezében, hogy kedvezményesen üthesse agyon a mamutokat a Far Cry Primal-ban. Tök reális kép nem? (Zárójelben persze, és szigorúan magányvélemény, hogy az 576-ban még 20% kedvezménnyel is talán drágábbak a játékok, mint bárhol máshol, melyet nyilván ők kikérnének maguknak. Persze az is simán lehet, hogy még így is kevesebb marad nekik a végén, mint egyéb kereskedőknek. 2016-ban ugyanis országos bolthálózatot üzemeltetni ilyen területen egyszerűen “baromság”, főleg horror bérleti díjon elérhető plázákban, de nyilván ez a cég arculata, ez presztízs, és megtartják. Viszont nem a főnök fogja fizetni a zsebéből, főleg, hogy a sok boltba a sok bérleti díjon felül sok alkalmazott is kell, így nyilván ennyivel több nyereség és bevétel szükséges. Más meg pörög egyetlen fővárosi bolttal és hozzá kapcsolt webáruházzal, a futár meg viszi, és megoldva az országos hálózat, olcsóbban, összesen 2-3 alkalmazottal, és még több is marad nekik rajta. De ez már egy másik történet. Annyit azonban még hozzátennék, hogy ha már van bolthálózat, és sok alkalmazott, akkor kicsit avassuk már be őket abba is, hogy mi mit jelent, mert a jó árakkal együtt sajnos az a profizmus is a múltba veszett, ami még annak idején a Pozsonyi utcába volt, ahová kölyök fejjel jártunk. Pufi ugyanis nagy Point and Click kalandjáték rajongó, mely műfaj mára csaknem kihalt, az instant vérpistikék miatt, és mivel az eladók zöme még egy kósza gondolat sem volt akkor, mikor mi már a Monkey Island-et, a Day Of The Tentacle-t vagy éppen a LOOM-ot nyomtuk, ezért fogalmuk nincs arról, mi az a “kalandjáték”. Simán bemondják egy Shadow Of Mordorra, vagy egy Lego Marvel-re, hogy ez kalandjáték. Tök felesleges tehát a bolt, főleg ilyen humán tudással, elolvassuk a neten a leírást, megrendeljük online, nem kell a bolt és alkalmazott költsége a termékek árába, köszönjük! Főleg, hogy végül online vettem meg a GOG-on Pufinak a DOTT Remastered változatát, amit boltban kapni sem lehetett, mert az a kalandjáték, nem a Need For Speed!)
  • AMNESIA 20% kedvezmény: Kettős üzenet, rejtett tartalommal, hogy el ne felejts előfizetni a GLAMOUR-ra, de AZONNAL!!!!!!!!!!!!!
  • BIOEXTRA Argán olaj 50% kedvezmény: Először azt hittem, ez valami új üzemanyag adalék, de nem. Most már ezt is ismerem, ráadásul most még olcsóbb is. Kész áldás ez a “GLAMOUR-napok” de komolyan!
  • DIEGO 20% kedvezmény: Vegyél egy új perzsát a kandalló elé…..
  • DUREX 25% kedvezmény: …és töltsd kellemesen az estéid az új szőnyegen! Ráadásul most mindezt sokkal olcsóbban!
  • FOOTBALL FACTOR 20% kedvezmény: A GLAMOUR nyit a férfias nők felé is, és nem csak az antiszociális gamereket illetve a bölcsészeket tartja szem előtt. Ha kegyed le akar menni a grundra rúgni a bőrt, hogy sec-pec fejbe találják a labdával, és utána sok akciós szépségápolási terméket és kozmetikumot vehessen ismét GLAMOUR kuponok felhasználásával, hogy a belilúlt szemét és orrát rendbe rakja, akkor most itt a remek lehetőség!
  • GILLETTE – DM 25% kedvezmény: Mert a GLAMOUR nem csak hogy a férfias nők felé nyit a focis cuccokkal, hanem egyenesen “férfiasan tökéletes”!
  • iSTYLE 20% kedvezmény: Amikor a két marketing zseni összetalálkozik! Már látom is a jövőt: A Google lesz a Skynet, ezt már mindenki rég tudja, de idén az is kiderült, a GLAMOUR és főleg marketing csapata pedig az agymosásért, és tömegek irányításért fog felelni a (nem túl) távoli jövőben.
  • JONO YOGO 20% kedvezmény: Nem csak PC és konzol játékot, kozmetikumot, ruhát, cipőt, légfrissítőt, fogkrémet, parizert, Bioextra Argán olajat, szőnyeget, óvszert, foci cuccot és borotvát, de még fagyott joghurtot is olcsóbban vehetünk a GLAMOUR segítségével!
  • KARCHER 20% kedvezmény: Ha Pistike lezabálja a fagyott joghurttal a parkettát, anyu magas nyomású mosóval most kedvezményesen zúzhatja szét a nem kívánt padlóburkolat szennyeződéseket is!
  • MEDIA MARKT – Kávéfőzők 20% kedvezmény: Most azonnal veszek egy új kávéfőzőt is akciósan, mert hülye azért nem vagyok. Amíg pörgök a koffeintől, addig is még több kupont tudok felhasználni a plázákban.
  • PIG SHOES 20% kedvezmény: Ezt azért én a nők helyében kikérném magamnak. Mármint nem a kupont, a márkanevet!
  • PRAKTIKER 20% kedvezmény: Hobbi beton, szúrófűrész, rotációs kapa most akciósan, melyek egyike sem hiányozhat egyetlen trendi GLAMOUR olvasó hölgy háztartásából sem.
  • ZEWA – Tesco 20% kedvezmény: Diszkrét üzenet a lista végén: ha a több millió kupon közül sem találsz kedvedre valót, akkor sz@rd össze magad!

women-shopping-04

De akinek ez az ízelítő nem csigázta fel eléggé a kedélyeit, az a GLAMOUR weboldalán oldalak tucatjain keresztül böngészheti a jobbnál jobb lehetőségeket kínáló kuponokat.

Mi tagadás, engem rendesen földhöz vágott ez a mindent elsöprő GLAMOUR tornádó. Remélem lesz jövőre is, és akkor majd mi is csatlakozunk hozzá valamilyen formában. Illetve majd veszek én is egy GLAMOUR-t, és bevetem magam a sok kuponnal a shoppingolásba. Kezdek majd egy GoPro boltban (tényleg, ilyen kupon nem volt?) és fejkamerával élőben közvetítjük majd az egészet, hogy veszek egy tonna felesleges cuccot, csak mert akciós és olcsóbb.

Addig is azonban még gondolkodom rajta, mert nem pontosan értem, hogy az, hogy egy csomó szépségápolási termék, és női márka vagy ruházat benne van a programban, az teljesen rendben, de a többit miért kell beleerőltetni? Illetve értem, mert zsenik a GLAMOUR marketingesek, és hülyére tudtak venni minden kereskedőt, hogy ez nekik is éppen annyira megéri, ha kiplakátolják az összes plázát és az összes boltot mindenhol GLAMOUR képekkel, mint magának a GLAMOUR-nak. Azt gondolom, egy fontos díj már most, az év igen korai szakaszában eldőlt! Mert tök mindegy már ki mit csinál decemberig, ezt megismételni talán, de felülmúlni biztosan nem lehet, így a 2016-os év profi agymosó marketing zsenijei a GLAMOUR-nál dolgoznak. Nálunk legalábbis Ropi&Pufi Award Winner lett a csapat, a 2016-os IMÁD kategóriában. (Idegesítő Marketing Áradat Díj)

Merthogy könyörgöm, ez CSAK(!!!!) egy női magazin. Biztos remek, szép, tartalmas, és jobb vele az élet, de akkor is CSAK(!!!!) egy magazin! Miért kell ennyire “túltolni a biciklit”? Vagy ha már így, akkor esetleg fel kellett volna venni a kínálatba még egy-két vidéki agrár boltot is nem? Mert ahogy láttam műtrágyát vagy baromfi eledelt még nem lehet akciósan kapni a GLAMOUR-al! Egy biztos, a GLAMOUR marketing alvállalkozójának kreatív igazgatója azon az órán hiányzott az IBS-ről, amikor a “kevesebb több” kifejezést tanították.

ropi-pufi kupon

És persze nyilván a fenti felsorolás és reakció borzalmasan beskatulyázó és sztereotip, illetve végletekig eltúlzott, azonban ez az egész kampány is az! Az Apple-nél nagyobb marketing csodát nehéz elképzelni, mert más már nem is igen adja el a készülékeit a reális ár huszonötszöröséért, de azt hiszem a GLAMOUR most erre a néhány napra még rajtuk is túltett.

Mi pedig bár megkésve, de idén olyan formán “csatlakoznánk” a GLAMOUR-napokhoz (még ha csak virtuálisan is), hogy csak itt, csak most és csak Ön, egészen pontosan és kereken 100%-os kedvezménnyel olvashatta el ezt a nagyon nem PR cikket. További kellemes GLAMOUR-napokat kívánunk mindenkinek! Megyek is előfizetni….

Facebookpinterest
Facebook Kövess minket!

2 hozzászólás érkezett az alábbi témában: “Marketing csúcsra járatás 2016, avagy a GLAMOUR-napok már a spájzban vannak!!!

  1. Hogy lehet ennyi sületlenséget összehordani? Azért mert neked valami nem tetszik lehet, hogy másnak jó. Ilyenkor sokan azért veszik az akciós kuponokkal rendelkező újságot, ami nem csak a Glamúrban van, mert olvasgatják és agyatlanok, hanem azért mert egyébként is valamit vásárni akarnak és nekik nem mindegy, hogy 20-25stb %-al olcsóbban meg lehet vennki. Legyen az a Praktikerben vagy Media Markban.

    • Arra nem pontosan tért ki a levél, hogy mi volt a sületlenség amit írtam, de nyilván ha végigolvasta, magam is beláttam, hogy “persze nyilván a fenti felsorolás és reakció borzalmasan beskatulyázó és sztereotip, illetve végletekig eltúlzott, azonban ez az egész kampány is az”. Egészen biztos voltam abban is, hogy az első kommentelő ismét az anyagiakkal jön, mert ebben az országban ha valakik nem értenek egyet, egyből a másik anyagi helyzetét kezdik nézni, hogy az biztos gazdagabb, annak könnyebb és jobb. Nem azért “gúnyolódom”, mert nekem végtelen a pénzem és az időm, és sosem használok kupont, amiről a levele próbál szólni, hogy univerzálisan utálható ellenség lehessek. Szerintem ebben az országban pár száz, pár ezer emberek kívül nincs olyan, akinek mindegy lenne, hogy 20-25%-al olcsóbban vásárol vagy teljes áron, nyilván ez nekem is számít, sőt, éppen tegnap használtam 10%-os DM kupont. Annyira vágynék arra, hogy ha valakik valahol nem értenek egyet, akkor ne kezdjük el egymást azonnal erőszakosan támadni, főleg kitalálni, hogy a másik miért egy buta és érdemtelenül meggazdagodott barom! A problémám nekem itt az intenzitással és lefedettséggel van, mert akkor is túlzásnak érzem, hogy egy női magazinnal az ég világon mindenhez kupont adnak, még akkor is, ha pontosan tudom, hogy ez a cél, és ezt nem könnyű elérni, hogy náluk sokkal nagyobb cégek is beállnak a sorba, és őket reklámozzák. Sőt, azt is vitatnám, hogy ez kinek mennyire éri meg, már mint nem az olvasók, hanem marketing tekintetében. Pontosan tudom azt is, mint ahogy leírtam, hogy ebből a számból sokszorosát eladják a normálisnak, azonban mellette azt is megkérdeztem, hogy van-e hosszú távú haszna, és marad-e vásárló, aki most csak e miatt vette a lapot. Ezt mondjuk akár Ön is megírhatja, ha eddig nem vette, de most a sok kupon miatt igen, akkor előfizet-e most rá, megveszi-e a következő számot?! Ez komolyan érdekelne, mert nyilván a hírveréssel a magazin népszerűsítése és a több eladás a cél, érdekelne, beválik-e. Összességében ha körbenéz egyébként az interneten, sok helyen “cikizik” már ezt a jelenséget, mert alapvetően sokak szerint átestek a ló túloldalára. És tizenévesek is, FB posztokban, akik nincsenek kitömve pénzzel, tehát hiába lenne jó erre fordítani a témát, nem a kupon jelenséggel van itt gond, hanem azzal, hogy tényleg cirka csak műtrágyát nem lehet most akciósan venni velük. Mindenki tudja, hogy minél több a kupon, annál több a vásárló, de azért ez akkor is túlzás. Egy kis sorok között olvasással és ironikus hozzáállással Ön is kiolvasta volna az írásomból, hogy nem alapvetően a kupon jelenséggel van bajom, csak azzal, ha valaki nem tud mértéket tartani. Én pedig kifejezetten nem szerettem volna senkit megbántani vagy megsérteni, kizárólag az eltúlzott jelenséget kritizálni, de azért Ön leírt egy ilyen mondatot: “Ilyenkor sokan azért veszik az akciós kuponokkal rendelkező újságot, ami nem csak a Glamúrban van, mert olvasgatják és agyatlanok” Én csak az iszonyatosan túldimenzionálás miatt ironizáltam egy kicsit, de vállalom, én írok sületlenségeket! (illetve a kulcsmondat elhangzott Öntől is: “Ilyenkor sokan azért veszik az akciós kuponokkal rendelkező újságot” ez alapján tehát “ilyenkor”, máskor nem, a szövegem tárgya is összesen ennyi volt, hogy ettől szerintem nem lesz rendszeresen több olvasó és előfizető sem, de kívánom nekik, hogy én tévedjek)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az időkorlát lejárt. Kérjük töltse újra a CAPTCHA kódot.