Airwheel Z5, avagy elektromos roller körkép 2017 tavaszán

Facebookpinterest

Ezt a posztot valóban 2017 tavaszán kezdtem, azonban csak most ősszel tudtam befejezni és posztolni, mert nem volt időm, szóval ha a kínálat és az árak némileg változtak az elmúlt pár hónapban, azért ez úton is elnézést, ettől még gondolatébresztőnek, átfogó körképnek biztosan használható lesz az alábbi, sajnos elég vaskosra sikeredett poszt!

2017-ben eleve alig posztoltunk eddig sajnos, melynek egészen egyszerűen a tömény időhiány volt az oka. Mind tesztelésre szoruló étterem, mind pedig egyéb élmény vagy vásárlás akadt azért, de az összes időt a munka emésztette fel, ezért a tapasztalatok papírra vetése elmaradt. Igyekszünk pótolni az események dokumentálását, legalábbis az említésre méltóbbakat, de amire főleg fókuszálni szeretnénk, az az, hogy legalább további lemaradásba ne kerüljünk, és a friss témákat azonnal megírjuk. Így teszek most is (jaja, fél év múlva sikerült befejezni a tavasszal megkezdett posztot), egy kis elektromos roller körképpel és egy konkrét modell tesztelésével. (És ezzel most csak 3 hónap késésben vagyok / voltam akkor, most ez már 9)

Miről is beszélünk?! Egyre nagyobb teret hódítanak az elektromos kütyük, de mára már nem csak a szórakoztató iparban és a kommunikációban, hanem szerencsére egyre inkább a közlekedésben is. Jöttek először a Hoverboard-ok, melyek kb. olyan tiszavirág életűek voltak, mint pl. az írható blu-ray lemezek. Későn érkeztek, és mire igazán elterjedtek volna, már ki is mentek a divatból. A bluray-t nem szeretném itt és most boncolgatni, talán majd egy másik leírásban, azonban a kétkerekű guruló deszkára kitérnék pár mondatban, mert ez sokkal inkább témába vág.

Előre leszögezem, nem személyes tapasztalat, csak barátok, ismerősök elmondásainak összegzése, illetve a látott és hallott véleményeké. Mi is a probléma a Hoverboard-okkal? Először is az áruk. Borzalmasan drágák. Ha valami hyperben akcióznak egyet, akkor az mondjuk 59.990,- Ft, de ez gondolom kb szét is esik 2 hét alatt, vagy rá van írva, hogy max 40-50-ig terhelhető. Ez vagy egy sovány nő, vagy egy termetesebb kisgyerek, amivel ismét két probléma van: 1.: a nőket kevésbé hatja meg az ilyen tech kütyü elmebaj, mint a pasikat, 2.: nem sok olyan átlag magyar családot ismerek, ahol 60ért vesznek a 6-8 éves Pistikének szülinapi ajándékot.

Az árán túl a következő jelentős probléma a használhatóság. Mert mi is ez tulajdonképpen? Két borzalmasan apró kerék, egy kellően instabil konstrukcióval megfűszerezve. Kivétel nélkül aki kérdeztem, mind azt mondták, a legkisebb úthibán, repedésen vagy kavicson azonnal beblokkol az éppen érintett kerék, és szerencsétlenebb esetben repülhet is a board gazdája. Kész életbiztosítás, nem?! Összességében azokat a véleményeket hallottam mindenkitől, hogy inkább csak beltérre javasolják. Akkor mi is ez? Egy legjobb esetben is 60ezerért megvehető, tornateremben vagy apu garázsában, esetleg simára betonozott kocsi beállón használható gyerekjáték??? Biztos minden ilyen terméket forgalmazó leírja majd nekem, hogy mekkora barom vagyok, és szó nincs erről, hegyet is lehet vele mászni félgőzzel, ne romboljam az üzletet, de semmi baj, én megkövetem őket, ha az ellenkezője bebizonyosodik. Elmegyek szívesen, tesztelek bármilyen ilyen terméket, de én, saját terepen, saját felvétellel. Ha nem az itt elhangzottak igazolódnak be, vastag piros betűkkel fogom megírni. De addig is maradok ennél az álláspontnál, amit mindenkitől halok, illetve elfogulatlan tesztekben olvasok.

Ezen túl persze vannak azért ebből is 200-300 ezres változatok is, amik szépen világítanak, gondolom még talán beépített rádió is van bennük, meg minden, de attól ez még két apró, minden akadályban megakadó kerékkel bírnak, ami szerintem kis túlzással életveszélyes. A másik gondom pedig, hogy cirka semmilyen ilyen termékről nem írnak le teljesítmény és menet adatokat, tehát hogy mennyivel tud menni, mekkora távot képes megtenni, hány fokos a mászási képessége, stb. 300ezerért egyébként meg már kapunk egy középkategóriás új robogót, vagy egy használt 20éves autót, szóval ne vicceljünk már. A Hoverboard tehát véleményem szerint inkább csak egy sima terepre való gyerekjáték, mintsem valós közlekedési alternatíva.

Viszont engem is eléggé érdekelnek az ilyen kütyük, ezért egyel tovább léptem, és értelem szerűen a következő elektromos kategóriában keresgéltem, mégpedig az elektromos rollerek között. Na a paletta itt is elég széles, az írásom közötti elválasztó képekben be is mutatok párat. A legolcsóbb itt is olyan 40-45e Ft körül kezdődik, tehát azért olcsónak nem mondanám, de mondjuk vagy 45ért közép kategóriás nem elektromos rolli is, tehát ezt is figyelembe véve azért nem olyan vészes. Mondjuk ha hozzátesszük azt, hogy ez itt ismét a gyerek rolli kategória, 40-50kg terhelésig, kis méretben és eléggé nem tetszetős kinézetben, akkor azért úgy már nem olyan rózsás a helyzet.

Az első modell cirka, amivel találkozhatunk, az az Electronic Star V6, ami még inkább a gyerekcipőben járó gyerek játék roller kategória, mintsem egy alternatív városi közlekedési eszköz. Elvileg 70-80kg-ig terhelhető a 8kg-os szerkezet, 15km/óra sebességre is képes akár, és 10-12km-t tesz meg egy feltöltéssel. Összességében ha ár érték arányban nézzük, ez nem egy rossz választás, azonban egy meglett felnőtt embernek nem elég, főleg, hogy cirka rá se állhat.

Nyilván van itt még v8-as és v12-es változat is, ami több szempontból is megmosolyogtató, mert ilyeneket komoly, versenyteljesítményű járgányok motorjaira szoktak aggatni, nem ilyen guruló mókákra, másod sorban pedig minden ilyen terméket úgy hirdetnek, hogy erős, 120W-os motor. Direkt kimentem, megnéztem, 2000w-os a porszívónk! Oké, értem, az hálózati áramról megy, és nem akkus, de nem is állok rá a 80kilómmal, és várom el tőle, hogy felvigyen egy kisebb emelkedőn. Szóval én ezeket azért fenntartásokkal kezelem. Főleg, hogy ezekről az Electronic Star modellekről sehol nem árasztják az adatokat, se egy domb mászási képesség, se egy pontos hatótávolság adat, és nekem mindez eleve gyanút ébresztő. De nyilván ne tápláljunk illúziókat, ne várjunk csodát, ez egy belépő szintű termék, ennek megfelelő az ára is, ezek a legolcsóbbak a piacon, de azt nem mondhatja a forgalmazó, hogy lassan megyünk, csak rövid távot és csak sík terepen. Hozzátartozik, hogy ezek a modellek nekem kifejezetten nem tetszenek, a hátsó fém borzadály, mint kitüremkedés nekem nagyon nem nem jön be, illetve ezeknek is borzalmasan apró a kereke, talán kisebb, mint egy HoverBoard-é, szóval ezzel is lehet ám esni gondolom rendesen.

A sorban a legkomolyabb a V12-es, amit már “LUXUS” elektromos rollernek neveznek, de hogy mitől luxus, azt nem tudom. Nyilván egy bizonyos árkategória felett ezt ki kell írni, különben mellbevágó az összeg, tehát mondjuk inkább csak az ára luxus. Nézzük mit kínál ő nekünk (táblázatban kicsit lejjebb részletesen összegyűjtöm a felsorolt modellek adatait) Az írja, hogy max 38km/órával tud menni, ami tényleg impozáns! Lenne! Ha nem olyan lenne, mint a viccben a kövér pasi, aki 160cm magas és ugyan ennyi kiló. Mert mi is a gond ezzel a cukisággal?! Oké, hogy 38-al megy, de éppen ugyan ennyi kiló is!!! Mi az isten csinál az ember egy 38 kilós rollival?! Hatótávolságot itt sem adnak meg sehol, nyilván ez esetben nem büszkélkedésre méltó adat, mert akkor szokták elfelejteni megadni, tehát ha megy egy ilyen 8-10km-t egy feltöltéssel, akkor nyilván nem nevezhető önálló közlekedési eszköznek, csak kiegészítőnek, no de hogyan rángatunk fel 38kg-ot a buszra, villamosra, vagy hogyan emeljük be a kocsi csomagtartójába?! Ennek ugyan már kellően nagy fellépője van, és a kerék méret is megfelelő (itt ki is írják, de a korábbi modelleknél nem), de horror ez a 38kg, amit ráadásul úgy írnak, hogy kb, tehát lehet, hogy 42. Cirka egy átlag ember meg se tudja emelni, tehát ha mondjuk nem liftes házban a 3.-on lakunk, vagy csak több lépcsőfokon lehet eljutni az ajtóig, akkor pár hónap használat után biztos lesz némi izom gyarapodás a felsőtestünkön, hacsak nem hagyjuk az utcán ezt a benga állatot a negyedik alkalom után. Én tehát ezeket a modelleket a fenti okokból skippeltem. Kevés a szolgáltatott adat, ezért kicsit zsákba macska feeling,  nagy a súlyuk, illetve kinézetre sem tetszettek.

A következő termékcsalád fedőneve az ER, feltételezem nagyon fantáziadúsan az Elektromos Roller (ElectrRoller) rövidítése. Itt kapunk egyből vagy 7 különböző modellt, a 100-300-500-800 és 1000-es, illetve a top, 1500-as és 2000-es modell jelöléssel, értelem szerűen a W értéket jelölve. Ezeket is szintén táblázatba sorolom, részletesen az adatokkal, de rövid jellemzésnek legyen elég annyi, hogy a legkisebb is közel 60e Ft, és 55kilót bír, illetve 8km-t képes megtenni. A közép kategóriában az 500-800-asok súlyát nem merik leírni sehol, de láthatóan 25-35kg-osak legalább, 30-40km/h-val mennek, és 100-120kg-ot is elbírnak, de hatótáv értéket sem kapunk, tehát ugyan gyors és nagy teherbírású, de nagyon nehéz, és vélhetőleg rövid útra alkalmas rollerek, tehát ismét a fekete lyuk, önállóan nem használható, csak a ház körül bohóckodásra, kocsi és tömegközlekedés mellé meg használhatatlan mert nem emelhető, nem cipelhető. Hozzá még a 150-180e Ft-os árakkal, hát nem tudom, eléggé érdekes termékek ezek is.

A top termék ez ER kategóriában az ER1000-es, 1500-as és 2000-es modell, ezek már 189e-191e és 409e Ft árakon, mely utóbbiért veszünk egy fullos robogót, és 1,5literrel elnyomunk 100km-t, akár 80-90 km/h-val is, hatótáv megkötés nélkül, míg a 409ezres ER2000 akár 50-60km tesz meg, ami gondolom lejtőn, hátszélben össze is jön, akár 65km/h-val is mehetünk vele, amit én full nem mernék, mert járdán ennyivel nem lehet, az úton meg kiröhögnek és poénból elcsapnak egy ilyennel 2 perc alatt, tehát ismét értelmetlenség. De mentségére szóljon, hogy legalább könnyű, ahogy a weboldal írja, alig 33kg. Szerintem akkor kapja fel a hátára az illető, aki ezt írta, és huss, szaladjon fel vele a nyolcadikra.

Nyilván a teljesség igénye nélkül nézem át a lehetőségeket, mert így is túl sok lesz a bevezető, nem tudok minden modellt górcső alá venni, de azért igyekszem a legtöbb számba jövő termékcsaládot megemlíteni. Van pl. a Razor nevű modell, mely nem néz ki rosszul, de főleg gyermek használatra alkalmas tulajdonságokkal rendelkezik, illetve nem összecsukható, tehát szintén sem fő sem kiegészítő városi közlekedésre nem alkalmas, csak játékra.

Illetve vannak még a Nitro Scooters modellek ugyan ezekkel a problémákkal. Ezek legalább vagány, jól kinéző gépek, még árban is a viselhetőbb, 70-100e ft körül vannak a belépő darabok, de a két alap a Scout Kid és Scout mini 60-75km teherbírású, 8-20km hatótávval, és 20 kilós súllyal. Viszont legalább korrekt gumikkal, 2-3év garival és LED panellel, meg egyéb mókákkal, tehát itt legalább azért végre valamit kapunk is a pénzünkért, de a nagy súly és a viszonylag rövid hatótáv azért itt is riasztó egy kicsit. A nagyobb Nitro Scooters modellek már mind 30-40 kiló között vannak, tehát horror méretű darabok, de mondjuk mennek is 20-30km-t, 25-35km/h-val, és a zöme kulccsal indítható, illetve itt legalább korrekt a weboldal üzemeltető, és azokat az adatokat is megadja, ami nem feltétlenül szimpatikus, nem úgy, mint egyéb cégek és weboldalak. Nekem tehát ez volt az első, amin elgondolkodtam, de mivel nekem kiegészítő jármű kellett, ezért a súly és a méret miatt elvetettem.

Sok egyéb kategóriát átugorva ugorjunk a csúcs modellekre, amik tényleg jó menet tulajdonságokkal rendelkeznek, sokat mennek, elég jó sebességet bírnak, jól is néznek ki, alacsony a súlyuk, jól szállíthatóak, mindezek alapján valóban a hétköznapok társai lehetnek a városi közlekedésben, de átlag 250-350e Ft-ba kerülnek, ami azért legyünk őszinték, elég erős elmebaj! Értem én, minden úttörő termék drága, és aztán sok év kell, hogy elteljen, mire tömegtermékké válik, és mindenki számára megfizethető, de ha az ember mondjuk a hatékonyságot is figyelembe veszi, ennek elég sok a megtérülési ideje. Vegyük pl. az én esetemet, és a legjobb modellt. Mondjuk napi 1500Ft parkolás díjtól szeretnék szabadulni, ebben az esetben egy 350e Ft-os modell (22 napos átlag munka hónapokat figyelembe véve) közel 11 hónap alatt térül meg, ami jó esetben is két szezon, figyelembe véve a kb 4-5 hónap használhatóságot tavasztól őszig. Ilyen racionális okokból kifolyólag én nem kerestem 300e de még 200e Ft felett sem, egyszerűen nem gondoltam úgy, hogy ér ennyit ez a téma. De persze nem tápláltam illúziókat, pontosan tudtam, hogy elfogadható modellt nem fogok találni 80-120e Ft körül vagy az alatt, ezért fájdalmasan, de az lőttem be, hogy 130-150e Ft között van az a terület, amit én hajlandó vagyok erre áldozni, és ebből akarom kihozni a maximumot, amit csak lehet. Persze nyilván kompromisszummal, de a lehető legkisebbel.

Visszatérve, ha a 22 napos átlag hónapot vesszük, és a napi 1.500,- Ft-os parkolást, ami 8 órára egy olcsóbb körzetben még elég is, akkor ez durván 30e Ft parkolási díj egy hónapban, és 150e Ft 5 hónap alatt, áprilistól szeptemberig, amikor azért jó eséllyel használható egy ilyen termék. Eddig is igyekeztem elkerülni az ilyen felesleges költségeket, mint a parkolási díj, még vettem is magamnak egy rollit, évekig használtam is, még cikket is írtam róla, de ezzel több gondom is van már. Első és legfontosabb a lustaság, hogy azért a kemény melós napokon befelé még csak-csak, de 8-10 óra munka után már nem sok kedvem van a 15-20 perces rolli útra, amivel visszajutok a kocsihoz a fizetős területen kívülre. Továbbá a fáradtságon kívül az sem utolsó szempont, hogy jól le is izzad rajta az ember hajtás közben, és nem feltétlenül előnyös így munkába menni, tehát olyan mértékben már a manuális rollim sem tudtam használni, mint szerettem volna, a parkolási díj meg csak gyűlt. Kerestem hát az újabb megoldást, és megtaláltam.

No de mi alapján kerestem és választottam. Nyilván a fent felsorolt paraméterekből mindet maximumon szerettem volna tudni, minimális ár mellett. Persze tudom, nyilván nincs olyan modell, ami kicsi, könnyű, viszonylag sokat megy, aránylag normális sebességgel, jól is néz ki, és nem 300-400e Ft, de azért törekedtem az arany középút megtalálására, és nekem ez a címben is szereplő Airwheel Z5 lett. Boncolgassuk szét tehát kicsit ezt a modellt.

A nem reprezentatív adatgyűjtés, amit nekem sikerült összeszednem a net alapján

Nekem már első ránézésre szimpatikus volt, mert nem a szokásos egy fellépő felülettel bírt, tehát nem egymás mögé kell helyezni a lábunkat ferde helyzetben, és így pipiskedni, hanem két oldalra lehajtható, korrekt nagy lábtartónk van, tehát menetiránnyal szemben, előre nézve állhatunk, és így sokkal kényelmesebben haladhatunk. Megmondom őszintén ezzel a modellel én először külföldi oldalakon és videókban találkoztam, mint megannyi egyéb modellel, melyek első ránézésre is megnyerőek már, sokkal többet nyújtanak, mint hazánkban jelenleg kapható modellek zöme, és még olcsóbbak is, de szinte egy ilyet sem forgalmaznak még idehaza, és bár elég sok mindent rendelek online, 100-120e Ft-ért nem fogok ilyet venni a tengeren túlról, hogy aztán vagy megjön vagy nem, ha baja van, küldhetem vissza 30ezer szállítási költséggel garanciára, meg mire a kezembe kerül az adó és a VÁM jóvoltából lesz vagy 400e Ft. Ezen okokból a gyártók oldalain és Youtube videókban látott remekbe szabott modellekről szépen sorban letettem, erős elszomorodás mellett, mint ahogyan az Airwheel Z5-ről is.

No de aztán csoda történt, a nagy keresgetésben csak sikerült rálelnem erre a forgalmazóra Magyarországon is, illetve elsőre mellbevágó, de aztán másodszorra már kicsit szimpatikusabbnak tűnő árával csaknem azonnal eldőlt, hogy na akkor nekem egy ilyen Airwheel Z5 kell.

Ez már a saját járgány, még szép új korában az első feltöltés után. Azóta szegény már kicsit koszosabb, de azért még állja a sarat!

Kapható volt a korábbi Z3 modell is, de annak nekem nem tetszett a külseje, illetve rosszabb képességekkel bírt egyéb téren is, ezért elvetettem. Nem mondom, hogy az Airwheel Z5 kinézete maradéktalanul tökéletes számomra, az elején a lámpa a képek alapján pl. olyan retro volt, hogy 20 éve is már ciki lett volna, de minden egyéb tekintetben olyan meggyőző volt, hogy hosszas keresgélés, de nem túl hosszas gondolkodás után rá esett a választásom.

Nézzük gyorsan, röviden az ígéreteket:

  1. Magnézium és Alumínium ötvözetű váz szerkezet: Eleve ilyen részletes infót nagyon kevés helyen kapunk, hogy konkrétan miből van a váz anyaga, nyilván ezt csak ott adják meg, ahol 300-400ezres ultra könnyű gépről van szó.
  2. Első kerék dupla lengéscsillapítóval, 8″-os pneumatikus kerékkel: Csak emlékeztetőül: az Electronic Star V12 luxus csúcsmodellnek tartott terméknek 6″-os első kereke van, a képek tanúsága szerint ráadásul ez mindenféle rugózás nélkül, 38kg-os súllyal, és 154.990,- Ft-os áron. Itt tényleg nagy méretű, jól rugózó első kerekeket kapunk, és ez nagyon fontos, mert ha ez elakad, azonnal borulunk. Hiába megy 20-30-40 km/h-val egy rolli, hiába tesz meg nagy távolságokat, ha kis méretű és nem rugózó első kereke van, szerintem minden percben vagy rettegnünk kell, vagy az utat kell sasolni, hogy ne legyen lyuk vagy úthiba, és akkor ezzel kb. ugrott is az élmény, amit az egész adna.
  3. Max. terhelhetőség: 100kg: Abszolút felnőtt méretű rolliról beszélünk, 100kg-os terhelhetőséggel. Nyilván régi mondás, hogy 100kg alatt nem férfi a férfi, de én ebből a szempontból szerencsére nőnek számítok, a kb. 80 kilómmal abszolút terhelési határon belül vagyok.
  4. Max. mászó képesség kb. 15° (60kg alatt akár 18°): Ez a 15fokos mászó képesség azért engem eléggé kételyekkel töltött el, gondoltam hiszem ha látom, de majd a teszt során kiderül. Mindenesetre legalább kapunk ilyen értéket is, melyet igen ritkán és igen kevés helyen adnak meg.
  5. Max. sebesség: 20km/h: Ezzel sebességgel csak elég kevés típus, illetve a legjobb modellek rendelkeznek, de ebből ha 6-8-10kg, akkor 300-400e Ft a gép, ha meg 100-120e Ft körüli, akkor 35-40 kiló. Persze ebben is erősen kételkedtem még a vásárlás és a tesztek előtt, de reménykedtem, hogy nem állítanak valótlant.
  6. Max. távolság egy töltéssel: 20km: A 20km-es távolság is elég impozáns, azt a kb 3-4 kilométeres ingázást, amit én szoktam, azt bőven fedezi. Sőt, figyelembe véve, hogy elvileg 120 perces töltési időt írnak, ha be kell mennem a városba valakihez, és maradok ott legalább 2 órát, akkor elvileg a teljes 20km-es hatótávval számolhatok egy irányba, mert a 120 perces töltés után ismét rendelkezésemre áll a 20km-es hatótáv. Figyelembe véve azt, hogy mondjuk a Flórián tér és a Klinikák távolsága a Google szerint gyalog 8,3km (és ahol gyalog mehetünk ott rollival is), így még töltés nélkül is oda vissza megjárhatjuk a belváros egyik legészakibb, és legdélibb pontja közötti távolságot. Nyilván persze van még élet a belváros szívén kívül is, de szerintem már azért ezzel is messze túllőttem az átlag teszt utat, azonban ha valaki vidékre akar lejárni, akkor ne elektromos rollival fusson ennek neki. De mindenesetre ha az adatok nem hazudnak, akkor gond nélkül oda vissza megtehetjük a távot Buda egyik legészakibb, és Pest egyik legdélibb pontja között, töltés nélkül, és ez azért nem rossz hír.
  7. Töltési idő: kb. 120 perc: Az előző pontban a töltési időre már kitértem, de csak ismételni tudom magam, ha ez a 120 perc valós, akkor még inkább kiváló termékkel van dolgunk, mert ennyit bárhol el lehet időzni, és full feltöltéssel újraindul a számlálónk 20km-ről.
  8. Első és hátsó világítás, kitámasztó: A fények. Extrának tűnhet, és az is, mert számos modell nem rendelkezik ilyennel, azonban előbb utóbb szükségünk lenne rá, mert simán lehet, hogy este gurulunk haza vele, és akkor nem árt ha látunk és látnak, ergo egy másik, lámpával nem rendelkező modell esetében még ez is 3-5e Ft többlet költség lenne, melyet itt akár az árból le is vonhatunk. Továbbá még csengőt is kapunk ezért az árért, szóval nem lehet okunk a panaszra.
  9. Könnyen és gyorsan 3 helyen összecsukható: Erre nem tudok mit mondani, lényeg, hogy összecsukható, nem úgy mint pl. a Razor.
  10. Kb. 12kg önsúly: A 12kg súly igaz messze nem a legkisebb, 350-400e Ft-ért már akár 6-8 kilós modell is kapható, de értelem szerűen valahol muszáj kompromisszumot kötni az alacsonyabb ár érekében, és nekem ez volt az a terület. Más modell prémiumnak és könnyen hordozhatónak nevezi magát 33-38 kilóval is, azért azt gondolom, a 12kg nem olyan vészes, és alapvetően nem cipelésre tervezték, de ha fel kell vinni egy lépcsőn, vagy kézben tartani egy szakaszon, azért az sem reménytelen, mint a 35-40 kilós változatok esetében.
  11. Okostelefon alkalmazás: Na ez egy eléggé unikum feature. Esküszöm, ennyire nem vagyok megszállott, abszolút nem szerepelt a keresési szempontjaim között, utólag vettem észre, de azért nagyon nem hátrány. Persze mindenki mondhatja egyből, hogy na ez mekkora baromság, mit tud egy ilyen nyújtani, Google GPS ingyenes és folyamatosan frissül, illetve bármilyen okostelefon alkalmazás letölthető már sebesség és távolság mérésre. Oké, ez igaz is, de itt még vannak olyan lehetőségek is a saját alkalmazásban, hogy mondjuk saját indító kóddal láthatjuk el a rollit, tehát ha már nincs kulcs, legalább ezzel megoldható, hogy nem tudja akárki beindítani, illetve ahogy láttam a videókban, speed limiter is van benne pl, hogy ha mondjuk számunkra a 12 vagy 15km/h az ideális utazó sebesség, nem szeretnénk gyorsabban menni, de folyamatosan figyelni és adagolni a gázt sem, akkor ezzel be tudjuk állítani, amit viszont már egy átlag alkalmazás nem tud, mert nem kommunikál az eszközzel. Szóval ha belegondolunk, hogy van 300ért is olyan modell, ami semmi ilyet nem tud, azért az nagyon lealázó, ennek a viszonylag megfizethető modellnek a részéről.
  12. Elérhető fehér és fekete színben: Több színben is kapható, ami szintén nem mondható el minden modellről, így férfi és női változatnak is örülhetünk akár.
  13. Fogyasztói ár: 150-180e Ft: És igen, vérül az ár. Átlag 160-180 Ft körül lehet látni annál a pár forgalmazónál akinél van, de én elcsíptem akciósan, 145.990,- Ft-ért.

Ez így elsőre elég jól hangzik, még el is hittem, mert elég minőségi terméknek tűnik, sok különböző kütyüt gyártanak, és szimpatikus volt a két tervező/gyártó srác a bemutatkozó videókban, ezért beneveztem egy ilyen gépre.

Elég brutál rugói vannak a srácnak, illetve hatalmas kerekei, és tényleg át is megy mindenen! A masszív fél év használat során soha nem néztem az utat, sőt, mentem vele homokos és nagyobb kavicsos földúton is simán, elakadás nélkül, és azért ez nem egy általános tulajdonság az elektromos rollik között.

Nos és a kilométer hosszú bevezető és túlzottan elnyújtott körkép után (elnézést, csak szerettem volna a vívódásom megörökíteni, és ezzel talán másnak ezt megspórolni, még mindig rövidebb ezt végigolvasni, még 3-4 hónapig keresgetni és agyalni) végre akkor kezdjünk bele a lényegbe, a tesztbe, mert:

MEGÉRKEZETT A Z5 ELEKTROMOS ROLLI!!!! (2017 áprilisban, most meg október, de legalább az eddig és akkor megírtakat masszív fél év tapasztalati adatokkal is ki tudom már egészíteni)

Őszintén szólva nem fogadtam volna nagy összegben már arra sem, hogy megjön, mert egy számomra eddig ismeretlen cégtől rendeltem, de nagyon pozitívan kellett csalódnom. És igen, ez itt most a reklám helye lesz, mert megérdemlik: a Go Mobility Kft.-től rendeltem a terméket, a weboldaluk is szimpatikus volt, de nyilván a fő ok, hogy ez a modell eleve csak 2-3 helyen kapható, és itt volt a legolcsóbb. Lista ára változó 170-190e Ft körüli, itt most akciósan volt 145.990,- Ft ami elsőre bár mellbevágó, de valóban olcsónak mondható, a jó paraméterekkel rendelkező rollik piacán.

A fent felsorolt főbb tulajdonságokat, ígéreteket pedig az alábbiakban már alaposabb tesztet követően, saját tapasztalat alapján tudom megírni, 3 (most már 6) hónapos masszív tesztelést követően:

1.: A váz: hogy ez most tényleg magnézium alumínium ötvözet-e azt ellenőrizni nem tudom, de hogy őszinte legyek abszolút várakozáson felül teljesített a gép. Csak bízni tudtam benne, hogy tetszeni fog, azonban messze felülmúlta ezt, nagyon vagány kis gépállat, elsőre bele tud szeretni az ember. Fekete-narancssárga változatban vettem végül, ez elég designos is, és minden porcikájában látszik a minőség és az agyas gondolkodás, de tényleg, nagyon frankón össze van rakva. Mindenhol fém, sehol nincs kopogós műanyag, mind az anyag használat mind pedig a formavezetés példaértékű. Külön máshol nem igazán tudom részletezni, ezért leírom itt, hogy maga a csomagolás is nagyon kitett magáért. Minden logózott, nem vacak gagyi karton doboz, hanem fotóval nyomott, illetve az összes kis kütyü is kiegészítő is. De még a töltő adapter sem noname feliratokkal bír, mint amiket még nagy gyártóknak is van pofája néha elküldeni. Szóval minden részéből sugárzik a minőség ennek a terméknek. Masszív, jól összerakott, vagány darab.

Összecsukott állapotban a kormány alatt van az akku, közvetlen a lehajtható nagy fellépők előtt, és láthatóan a kitámasztó sem felesleges, minden nap jó szolgálatot tesz töltés közben.

2.: A kerekek: Ettől is tartottam, de tényleg nagyon korrekt első kerékkel rendelkezik a gép, ami ráadásul még a rugózáson túl puha is, mert felfújható változat, és nem tömör műanyag kerék, mint megannyi más modell esetében. Az első 2km-es utamon voltam még csak túl, de már abszolút pozitív volt a tapasztalat, de az elmúlt 3 (6) hónapban is átment minden repedésen, úthibán, fel a kisebb járdák peremén, döccenés nélkül mindenhol. Kavicsokat nem is néztem, míg a korábbi, normál rollimnál még az is probléma volt, pedig ott is figyeltem, hogy ne mini első kerekes változat legyen. Első körben a rendelés után még irigykedtem a 300e Ft-os ultra kicsi és könnyű változatokra, de most már nem teszem, őszintén, mert nagyon remek kis darab ez, és a 6-8 kilós verzióknak olyan kicsi az első kereke, hogy tuti a rengeteg elakadás. Cipelni pedig keveset kell, inkább legyen az a +4-5 kg, de sokkal stabilabb és biztonságosabb haladás, ami itt abszolút megvan. No meg persze ez még 150e Ft sincs, a másik ultrabrutál változat meg 300e Ft. Azért ez sem mellékes tényező. Illetve itt nem pipiskedek egymás mögé pakolt lábbal, szépen arccal előre állok, menetirányban, kényelmesen.

3.: A 100kg-os terhelhetőséget nem tudom tovább boncolgatni, nem tervezem ennyivel beterhelni, a 80-82 kg körüli súllyal pedig simán hozta a gép sík terepen a vállalt maximális sebességet, további pár kilós notebook táskával a hátamon. Cementes zsákot még nem cipeltem vele, ha megtörténne, majd jelzem, mit nyújtott 100kg felett, de 80+ terheléssel suhan mint a szél.

4.: Emelkedő mászási képesség: ezt pontosan mérni nem tudom, de tényleg felmegy a gép komolyabb emelkedőkön, még lendület nélkül is. Igaz erőlködve, döcögve, nyögvenyelősen, és zabálja közben az akkut, mint az állat, de felmegy. Azt meg nem állították, hogy 20-al megy emelkedőn is, és közben még az akkut is tölti. Azért mindenesetre ezt javaslom elkerülni, mert nagyságrendekkel lerövidíti a hatótávot.

5.: 20km/h végsebesség: ettől tartottam a legjobban, mert eleve nem a legmagasabb érték, amit kapni lehet, és mi van, ha még ezt sem hozza. Mondjuk vagy a 300e Ft-os vagy a 30-40 kilós változatok mennek csak gyorsabban, azért ez a 20km/h nem olyan kevés, pláne nem ha járdán megyünk, de ezt abszolút hozta, 80 kilós felnőtt emberrel, +kb 5kg ruhával és táskával 20-22km is kijött belőle néha. A sebességre tehát nincs gond, amit írtak, azt teljesíti. A 20km/h nem kevés, mondjuk nagyon hosszú üres szakaszokon, elhagyatott járdarészeken beunja kicsit az ember még ezt is, de azért ez egy aktív gyalogosforgalommal rendelkező járdán nem is mindig kihasználható, meg nem is feltétlenül biztonságos, szóval kb pont elegendő. Nem mondom, nem bánnám, ha menne 30-al, mint a 300ezres változat, de csak a feeling kedvéért, biztosan nem használnám ki annyira, mint jelenleg a 20-at. Főleg úgy, hogy legyen, egy friss hozzászólás is, hogy éppen ma lépett ki elém egy szűk járdaszakaszt követően egy ház takarásából a járdán egy ember, nem is mentem maxxal, mert már pirosat jelzett az akku, de így is alig tudtam megállni, szóval 30-40-el ne is akarjon senki a járdán száguldozni, a 20 éppen elég, rollival az úton meg életveszély, szóval nem is tudom, mit kezdenék egy drágább, 40-el hussanó darabbal.

Nagyon jó fogású, kényelmes puha, nem hengeres, hanem kicsit ovális kormány fogókat kapunk, ami jó, mert még az én lapát kezem is kicsit ráfekszik, és nem kényelmetlen hosszabb távon sem a fogása. Ez is a gondos tervezésről árulkodik.

6.: A 20km-es hatótáv szintén impozáns, de sajnos ez volt az első méretes pofára esés!! Ezt mondjuk nem is a magyar kereskedő, forgalmazó oldalán találtam meg írott adat formájában, ott nem volt megadva hatótáv érték, mondjuk már ebből gyanakodhattam volna. Ezt a 20km-es hatótáv értéket a gyártó és tervező srácok angol nyelvű videójában hallottam utalásként, azonban leírva sehol nem szerepel. Erre készültem, ezt vártam, de sajnos ennek még csak a fele is alig jön ki a gépből. Vegyes terepen, komolyabb emelkedő nélkül, kb nulla széllel a 80 kilós ember amit kihozhat belőle, az kb 8-9km, és ez elég kevéske sajnos! Mondjuk ha optimális feltételeket veszünk, és egy olyan 10km köröli maxra számítunk, akkor vagyunk cirka a valóság közelében, és ez sajnos a belépő szintű modellek tudása! Írtam is egy nem reklamáló, vagy inkább csak érdeklődő levelet a forgalmazónak, hogy ez miért ennyi, mire jött korrekt válasz is, hogy ennek az akkunak és motornak kb ez a korrekt hatótáv értéke, ezzel nincs gond, nem hiba, ezt tudja. Említettem, hogy a gyártók, tervezők videójában más hangzott el, de mivel ezt írásban sehol senki nem jelezte, nem vállalta, felesleges lett volna reklamálni.

Én olyan közép távokat mászkálok vele, 2-2,5km-eket, munkába be és délután vissza a kocsihoz, de 3, max 4 szakaszonként töltenem kell, de a 4.-et már nem mindig merem bevállalni, tartva a leállástól. Illetve ha végig is viszi a negyediket is, azt már piros akkuval szenvedve, miközben látom magam kívülről, ahogy röhögnek rajtam a villamosról az emberek, hogy 3-4km/h-val gurulok, szóval inkább ebből a szempontból is előbb töltök. És ez nagy gond, mert X számú töltést bír az akku, aztán vége, és a gyakoribb töltés rövidebb akku élettartam lesz. Az akku élettartama meg csaknem a rolli élettartama is, mert 70-80e Ft egy tartalék akku ehhez a géphez, az ár kb. 50%-a ami elég horror. Ez tehát egy jelentős csalódás, nem mondom, hogy megbántam a vásárlást, és akkor már nem is használom és utálom, vagy kár, hogy megvettem, de azért ha pontosan megkapom előre, hogy kb 8-9 km a max, akkor azért még biztos gondolkodtam volna, és esetleg másfelé is nézelődtem volna. Ettől még persze abszolút jól használható, szeretem, használom, csak őszintén szeretném elmondani a sok áradozás mellett azt is, ami viszont nem tetszik. És ez nagyon nem!

A vagány festésen túl a fellépő talp rész finoman ugyan, de csiszolópapírra emlékeztető apsó szemcsés megmunkált teteje is az átgondoltságot példázza! Ezen nem fog megcsúszni a lábunk, még vizes talppal sem, az biztos.

7.: 120 perc töltési idő: És igen, csaknem hihetetlen, de ezt a vállalást szerencsére szintén hozta a gép. Pontosan nem figyeltem, nem mértem stopperrel, de kb ez a 2 óra töltési idő a valós, és ez eléggé vidító, akár hatótáv csalódás szempontból is. Mert a töltő nem kicsi, de nem is nagyobb, mint egy szabvány notebook töltő, ha azt meg viszi magával az ember táskában és max 8km-es távolságokban 2-2-2 órányi munkája van egy nap akár sok helyen is, akkor önálló közlekedési eszközként is használhatja nagyobb távon is ezt a rollit az ember, mert kb. 2 óra alatt maxra tölt, és aztán ismét igénybe vehető ismét a teljes 8-9km-es hatótáv. Sok egyéb modellnél 6-8óra töltési időt írnak, ez kb. egy teljes éjszaka. És van, hogy 8 óra töltéssel egy modell 6km-t megy, vessük ezt össze akkor ennek a hasznosságával, hogy ez 2 óra töltéssel megy kb 9-et.

8.: Világítás, csengő, mobil tartó: Az első lámpával ölni lehet! Tegnap este ezt házon belül bekapcsoltuk, de ez már talán túl jó, nem biztos, hogy használható lesz, olyan iszonyatosan erős reflektor fénye van, hogy szerintem az autósok levillognak majd, ha a 10cm-el magasabb járdán egy ilyennel megyek velük szemben, kisütöm az agyukat. De legalább van, és ez se megúszós. (Illetve óvatosan kicsit lejjebb is hajtható, a föld felé, úgy nagyobb hasznossága van, mintha a gyári állásban egyenesen előre világít el Makóig) A hátsó féklámpa automatikus, mikor húzzuk a féket ég a lámpa. Alap esetben nem világít, csak mint macskaszem funkcionál. A csengő kézre áll és remekül szól, a mobil telefon tartó pedig szintén nagyon prémium megoldásnak tűnt elsőre, de azért ezzel vannak gondok.

Két, egyébként igen designos mágnes lapkát kapunk a rollihoz, AirWheel felirattal, ezt kéne a mobil hátára ragasztani, és aztán már egyből fel is tapad a kormány közepén lévő, minden irányba állítható gömb fejű, de felül lapos tartóra. Igen ám, de ez itt valami ipari mágnes, nyilván, hogy rázós úton se essen le a telefon, azonban ez azt eredményezi, hogy kb a 2. leszedésnél a telefon lejön a mágnes lapról, mert azt erősebben fogja oda a mágnes a rollihoz, mint ahogyan a telefonhoz a ragasztás. Maga a mágneslap öntapadós része ugyan szintén minőségi, mert 3M felirattal bír, ennek ellenére elég gyengén ragad. Próbáltam először mobil tokra, de a külön ezért vásárolt szilikon tok túl csúszós kívülről, arról egyből lejött. Zsírtalanítás után próbáltam közvetlen a mobil hátára is ragasztani, de az is leold elég könnyen, egyszer épphogy elkaptam a telefont leesés előtt. Utána azt találtam ki, hogy megolvasztottam a mobil szilikon tokot, abba nyomtam bele a mágnes lapot, a tokot ráraktam a telefonra, és úgy fogattam oda, de még így is kitépte a rolli oldali mágnes a levételkor ezt a korongot a szilikon tokból. Egyetlen megoldás, hogy ha ultra vékony szilikon tok belső felére, tehát a telefonra ragasztom a korongot, ráteszem a szilikon tokot a telefonra, és egyben a mágnes korongra is, és így fogatom fel a rollira, hogy esélye se legyen leszednie, mert a két mágnes között van a vékony szilikon tok. Ez viszont annyit ront a mágnesek tapadásán, hogy könnyen leold és leesik. Szóval ez egyébként egy remek elgondolás, de nem működik sajnos a gyakorlatban, szerintem nem lett eleget tesztelve, gondolom a következő verzióra majd javítják. De a csengő, lámpa, kitámasztó hármas, az kifogástalan. A mágneses cuccra azonban csak az tegye fel a telefont, akinek valami CAT vagy Hummer márkája van, ami jól bírja a betont is.

A tartozékok egytől egyig minőségi anyagból és kivitelezéssel készülnek, minden logozott és esztétikus kivitelű.

9.: Összecsukhatóság: Na ettől megijedtem, mikor a dobozt átvettem, csak az felnőtt ember méretű volt, de szerencsére csak a védő anyag volt sok, maga a rolli teljesen kis kompakt, vállalható méretű, és abszolút nem foglalja el az egész csomagtartót, illetve ha nem is női retikül kategória, de azért kézben is cipelhető még akár közép távon is gond nélkül. A két kormány kar egy-egy fém gyűrű elhúzása után lehajtható, és maga a kormány váz is ugyan így, csak nagyobb, masszív gyűrű elhúzása után, mely mind strapabíró fém, nem 5 használatra tervezték. Az elmúlt 3 (6) hónapban megszámolni sem tudom, hányszor nyitottam szét és csuktam össze, de nyoma sincs ezeknek a vázon, profi, strapabíró megoldás. És tényleg fél pillanat az egész, a becsukás és kinyitás is, nagyon okosan van kitalálva az egész.

10.: Súly: nem tudom hol, de mintha 12kg súlyról olvastam volna, ami azért kicsit több, egészen pontosan 13,2kg maga a rolli, de ez még abszolút a kisebbek közé tartozik. Ennél könnyebb tényleg csak gyerek méretű, 60kg-ig terhelhető rolli van elviselhető áron, vagy felnőtt rollikban a 300ezres darabok. A felnőtt és olcsóbb az 20-30-40kg, és még drágább is, vagy lassabb, vagy kevesebbet megy. Nekem ez a 10-en kiló körüli kategória jött még szóba, ez még könnyebben emelgethető, mozgatható, már hozzászoktam, nekem bevált, nem retikül kategória, de simán felrohanok vele a másodikra, ha egy irodánál éppen erre van szükség.

11.: Okostelefon alkalmazás: Ez elég jópofa lenne, sebességmérő, sebesség limiter, megtett távolság, stb. stb. elég sok hasznos infó van benne, meg gizdán néz ki, ahogy a telefon ott fityeg a kormány közepén, a nagy gond vele azonban a 8-as pontban leírt jelenség, hogy nem tehető fel stabilan a mobil a kormányra, rizikós a leesés, ezért nem is igazán teszem fel, szóval nem tudom rendesen kihasználni az okos alkalmazás adta lehetőségeket. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy mióta megvan, még 30 felesleges percem nem volt arra, hogy behatóbban foglalkozzak ezzel, ha nagyon akartam volna, biztos sikerült volna valami olyan stabil megoldást kitalálni, amivel fel is tudom könnyen és gyorsan rakni a mobilt, és még stabil is, de erre nem volt elég időm, szóval a sok lehetőséget adó okos alkalmazás nélkül megyek, de így is élvezetes.

Stabil és nagy fellépők, mindkét oldalra lehajtható, kényelmes megoldásban, profi és masszív jól használható kitámasztóval.

12.: Szín: Sokáig a fehérben gondolkodtam, elegánsabbnak tűnt, még azt is rendeltem, de utána írtam módosító emailt, és végül a feketét vettem át, és nem bántam meg, szerintem a fehéret jobban féltettem volna, jobban idegesítene rajta minden kis kosz, ezzel viszont nem ez a helyzet. Gyűröm, nyúzom, hajtom szegényt, nem féltem, nem babusgatom, nem dísztárgyként kezelem, arra használom, amire való, közlekedek vele.

13.: Ár: Ahogy már írtam, én 145.990,- Ft-os áron tudtam megvenni az AirWheel z5-öt, ami még így is horror, de sajnos abszolút a középmezőnynek számít árban. A belépő szint ami nekem már súlyban is használható az 80-100 körül van, a kompromisszumok nélküli 8 kilós 30-al hasító KERS-es darabok meg 300e-be kerülnek, amennyit nem költök rá. Itt mivel ismerős meg tudta venni számlára, nekem csak nettót kellett adnom, tehát cirka 115e Ft-ba került a móka, ami azért még mindig nem kevés, de fontos ehhez még egy tényt közölnöm.

Leginkább külvárosban, nem túl magas díjfizetéses övezetben szoktam hosszabban parkolni (175-200ft/óra), nem is minden nap, és rohanás miatt nem is tudok mindig rollizni, de a blog miatt (meg magam miatt is) direkt vezettem Excelben, április közepétől cirka július közepéig 46.285,- Ft szerepel a táblázatomban (most októberig pedig, a rengeteg rohangálás miatti nagyon sok rolli kihagyás és minimális használat után pedig kb 65e Ft), amit el kellett volna költenem parkolásra, de nem költöttem el a rolli miatt. Ez azért elmarad attól, amit előre terveztem, mert úgy gondoltam, kb 5 hónap alatt visszajön az ára, és 3 hónap alatt még az ár fele sincs meg, de mindegy, ezt cirka tiszta haszon, ezt rolli nélkül mindenképpen el kéne költenem, ergo ezt én árcsökkentő tényezőnek tekintem. Új őszi infóként pedig elmondom, hogy meglepő módon, de nyáron elég keveset tudtam használni a rollit, egyszerűen nem úgy jött ki a lépés, sok helyen kellett lennem rövidebb időket, és nem fért bele a rollizás időben. A teljes július-augusztus két havi időszakban pl. összesen 9 bejegyzés van a táblázatomban, ami nevetséges, kb ez a két hónap visszahozhatta volna az ár egy jelentős részét, de ez most nem így alakult, majd jövőre.

Mindenesetre a nettó 115e Ft-os árból  így kb még 50e Ft maradt, ennyiért meg kb. a legbutább változatokat sem tudnám megvenni. De ha kicsit optimista vagyok, akkor talán idén még pár hétig tudom használni a rollit, mielőtt még beállna az igazán szottyos vacak idő, és ha addig még ráteszek erre, akkor a parkolási költség spórolás azért a rolli árának zömét visszahozta.Az akkun egyenlőre nem érzek fáradást, szerintem a következő évet is simán kibírja, tehát még ezzel a teljesen elfuserált, minimális nyári használattal is két év alatt alacsony díjfizetési parkolási övezetben is visszahozza a rolli az árát. Ha meg valaki a belvárosban parkolna, ahol nem ritkán már 400,- Ft / óra elmebaj parkolási díjat is legombolnak az emberről, ott egy havi adag, 22 munkanappal és 8 órával számolva 8-16 óra között kb 70e Ft / hó, és 210e Ft egy nyári 6-7-8. havi szakasz, amikor vígan lehet használni, és már nyereségbe fordul a vásárlás.

De ha az első évad után marad is rajta költség, annyi bőven megér az a pár marhulás, játék kör, élmény rollizás, amit nem parkolási díj elkerülésére, csak élvezeti okból tettem. Ha meg az akku még bírja (és remélem bírni fogja), és esetleg a harmadik évet is le tudom nyomni vele, akkor már a bruttó áron is túl leszünk bőven, és akkor már az élmény és a környezetszennyezés csökkentése mellett már tiszta nyereséget termel majd a járgány, hogy megvettem és ezzel jártam parkolási díj helyett.

Frankó kis csengő, korrekt fék kar, és könnyen beakasztható összezáró kar (alul)

Összességében tehát az AirWheel Z5 egy jó vétel volt, kényelmes, praktikus, vagány járgány, még emelet mászás vagy gyaloglás sem vészes vele, kellően gyors, jól összecsukható, és abszolút minőségi módon összeszerelt. A legfőbb probléma vele a hatótáv, amiben én nem tagadom, félinformációkra támaszkodtam csak, de 20km-ben vagy a felett reménykedtem, és ezt meg sem közelíti a rolli, így pedig a teljes gép élettartama is sajnos rövidebb, az akku töltés és használódás miatt. A másik pedig a mobil tartó mágneses megoldás, ami nélkül azért lehet élni, de jobb volna, ha ez is patent módon működne, és ez által kihasználható lenne a mobil alkalmazás is.

Ennek ellenére azért én sokkal inkább vagyok elégedett, mint elégedetlen, a mobil tartó nem is hat meg annyira, ha a hatótáv mondjuk legalább másfélszer ennyi lenne, akkor már boldog volnék, de azért így is nevezhető best buy-nak a tétel, mert tulajdonságait tekintve kb arany középút, csak kb 13kg, cipelhető, egyedülálló az egymás melletti lábak megoldásával, és vagányul néz ki, nem mint az olcsó, gyerekjátéknak tűnő változatok.

Aki elektromos rollit tervez vásárolni, abszolút merem neki javasolni ezt a modellt, a fenti adatok és teszt tapasztalatok ismeretében is, ha mondjuk nem 300e Ft környékén gondolkodik, és persze szeretné néha meg is emelni a gépet, hogy kocsiba vagy buszra rakja. Ha a ház körül mászkálna csak vele, és garázs is van, mehetnek a 30-40kilós változatok is, nagyobb sebességgel és hatótávval, ott nem gond a súly, ha emeletre sem kell felvinni. Akinek pedig csak a minőség számít, pénze végtelen és az ár nem szempont, nyilván ott a FUTURER E-TWOW Booster, a maga 299-319e Ft-os árán, mely nyilván minden szempontból a legjobb, itt semmiben nincs kompromisszum, csak kétszer annyiba kerül, mint az én AirWheel Z5-öm.

Pro: közép kategóriás ár, könnyen gyorsan összecsukható, masszív és minőségi anyaghasználat, egymás melletti lábak, 20km/h sebesség, könnyebb kategóriába tartozó súly
Kontra:messze elmarad a várakozásomtól a hatótáv, ez nem 20, hanem alig 10km, a mágneses telefon felfogatás nem tökéletes, a mobil alkalmazás így nem kihasználható

Nekem összességében az AirWheel Z5 bevált, nekem ez ennyit megért, messze több a pozitív mint negatív élmény, azt gondolom, második körben, az alacsonyabb hatótáv ismeretében is ezt választanám. A tervezettnél messze kevesebb használattal is a vételárnak több mint a felét már lelaktam, a maradékból még fogyasztok idén, és jövőre már hasznot termel nekem a Z5, hogy parkolási díj helyett elektromos rollival suhanok. Abszolút javasolt modell!

Facebookpinterest
Facebook Kövess minket!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az időkorlát lejárt. Kérjük töltse újra a CAPTCHA kódot.